Ve čtvrtek 2.6.05 byl krásný pravý plachtařský den.
Jelikož jsem skončil v práci vyjímečně dříve, vytáhl jsem
padáček a krosnu a vyrazil startovat na louku kousek za vsí ( 500 m
n.m.). Tam jsem zjisti, že jsem foťák nechal ve služebním autě.
Nevadí, mám ještě kameru a tak ji montuji na nový držák na pultíku.
Držáček upadl. První start se nezdařil, dost foukalo a já to tak tak
ustál při couvání. Stopnul jsem vrtuli a jelikož nemám startér,
musel jsem vše sundat, připravil se na křížák a znova nastartovat.
Obléknout, spustit GPS a vário, no a přestalo foukat. Dobu čekám až
se rozfouká, jenže začalo foukat od jiné strany, pak zase bezvětří.
Bylo to nekonečné a tak chcípnu motor a vše absolvuji znova. Jenže
pak zase nejde znova nastartovat. Sluníčko hřeje a tak se před ním
celou dobu chráním teplým oblečením, kombinézou, helmou a
rukavicemi. Byl jsem už pěkně propocený. Když to konečně po dvou
přestávkách chytlo, navléknu krosnu a při zapínání mi vypadne
záložák. Mě asi není souzeno letět. A další start se opět nezdařil.
Už jsem měl padák nad hlavou, ale asi foukalo od jinud, protože se
nechtěl řádně nafouknout.
Po padesáti minutách pokusů, kdy jsem s tím už
chtěl několikrát praštit, jsem se konečně vznesl. Bylo půl čtvrté a
kumuly se už zdály málo výživné. Naletěl jsem si stoupáček a
dvoumetříkem stoupal nad Dolním Bolíkovem. Bylo to trochu
s honěním a dorovnáváním, ve 300 m jsem to nechal bublat na
volnoběhu a stále stoupal. Po 10 minutách jsem to ve 400 m stopnul a
ještě nabral do 450. Jenže pak už nic a začal jsem toho litovat.
Stálé klesání a už jsem se viděl zpět na startu. Do toho bych už
znova nešel! Ale pak to přišlo. Krásný ucelený stoupáček až do 1700m
nad start. Super! Nahoře po celou otáčku vário nekleslo pod 5.5 m/s,
lezlo až na 7 m/s. To už je pěkný výtah a výška slušně přibývá.
Tento mráček využil i mě neznámý pilot s větroněm, který
přilétl a kroužil pode mnou. Pak to narovnal a letěl na východ. Taky
nemá co dělat v mém rajónu, že! Ještě jsem nabral až do 2490 m
n.m. Nevím, zda v takové výšce mohu vůbec létat. S motorem
bych mohl bez odpovídače pouze do 1800 m , ale když to mám
chcípnuté? To je přeci jako bezmotorové létání, ne?
Bylo téměř bezvětří, slabě
JZ, a tak jsem si krásně létal pouze po okolí,
abych se mohl vrátit zpět na start k autu. Sklesával
jsem max. na 1000 m nad start a znova nabíral. Po hodině a půl
mi došly baterky v GPS. Naštěstí alespoň
kamera vydržela a tak mám záběry na dlouhé
zimní večery. K večeru stoupáky zeslábly na 2
metříky, ale zase jich bylo více. Krásně
unavený a plný zážitků jsem přistál po 2
hodinách a 47 minutách. Na váriu
maximální stoupání 7,2 m/s,
klesání 6,6. Pěkné to bylo!
Video 8Mb
Vlasta
|
|