Výlet na český sever - díl 1. - Kozákov

Čtvrtek 06.07.23

Ahoj všichni, už dávno jsem uvažoval o výletu na náš létací sever, protože jsem tam ještě nebyl (ostuda) a když Boeing přišel s nápadem jet ve středu 05.07. na Slovensko do Donoval a po létání  večer přejet do Čech na Kozákov a Krupku, možná i Černou horu, tak byl výlet na světě. To Slovensko bylo dost z ruky, na to se nikdo nenachytal. Boeing zlenošil a vzdal to, tak jsem se rozhodoval s Jirkou Wolfschützem, jestli tam jet ve dvou. Nakonec rozhodlo počasí, odpoledne tam předpovídali oblačnost a přeháňky, tak jsme to zrušili a domluvili se na čtvrtek ráno 06.07. v 6 00 h. odjezd z Jihlavy směr Kozákov. Účastníci výletu byli Jiří Procházka zvaný Boeing organizátor, poradce, řidič a velitel, David Mikeš, Jiří Wolfschütz a Jiří Beránek. Po příjezdu pod Kozákov nám Boeing ukázal, kde je oficiální přistávačka a po návratu k autu si David M. všiml, že se nám kouří z motoru. Při kontrole jsme zjistili, že se nám nějakým způsobem dostává z hlavy motoru olej na výfukové potrubí. Nebylo to moc, tak jsme vyrazili dál směr startovačka s tím, že to budeme sledovat.

Tento pohled mne donutil poprvé vytáhnout mobil a fotit, zároveň už jsem věděl, kde je cíl mého dnešního létání. Zřícenina hradu Trosky.

Startovačka s nepříjemnou asi 1,5 m vysokou mezí, ale pak je to pozvolné na rozběh. Uprostřed je město Turnov.

Zde je vidět z profilu ta mez a v dáli trochu vpravo Trosky.

Vracíme se zpět k restauraci na polévku.

Jenže otevírají až v 11 00 h., tak musíme chvilku čekat. David M. a Boeing.

Vysílače a přijímače s rozhlednou.

Tudy se jde na startovačku a na konci je bufet s občerstvením.

Vrchol Kozákova je rovina a dá se tam dobře přistávat. V pozadí jsou Krkonoše.

Tak a jdeme na létání, první šel Jirka W..

Pohled na startovačku.

Pohled po okolí.

Vlevo dole je Žernov, skoro uprostřed Rovensko pod Troskami a dál nahoru jsou Trosky. Zde už jsem potřeboval přitočit, ale nic, letím proti větru.

Doufal jsem, že něco najdu vpravo nad tím polem, ale nakonec jsem byl rád, že jsem přistál uprostřed, dole na té zelené louce. Vesnice nad loukou je Prašivec.

Vlevo uprostřed jsou Radvánovice a Doubravice a vpravo je vesnice Roudný. Uprostřed se táhne skalní zalesněný útvar Českého Ráje směrem do prava k Turnovu.

Po cestě uprostřed nahoru je Rokytnice a vpravo je vesnice Na Prašivci a za ní hrad Trosky.

Zde Na Prašivci jsem balil.

Vyrazil jsem pěšky na stopa. Chaloupka ve vesnici Na Prašivci.

To je nejblíž mého dnešního cíle. Po chvíli jsem měl velké štěstí, zastavil mi mladší pán a dovezl mne až na start. To už jsem dal jen sletík na přistávačku, protože jsem kopyto a nic nevytočil.

A jak létali ostatní? Nejvíc uletěl Jirka W., jeho let je ZDE. Potom David M., jeho let je ZDE. Potom Jirka B., jeho let je ZDE. Boeing nepřihlásil. Jirka W. byl nejdál, tak pro něj Boeing dojel a cestou nabral ještě jednoho pilota z přeletu. To už jsme byli všichni a vyrazili směr Krupka. Jeli jsme po dálnici přes Prahu, to bylo rychlejší. Cestou jsem vyfotil tento kopec s dvěma vysílači, asi víte proč, ale nenašel jsem, jak se jmenuje.

Večer jsme dorazili k jezeru Milada, motor se zdál být v pořádku a tak jsme přemýšleli, kde přespíme. Nakonec Boeing využil nabídky od svého kámoše Zdeňka z horské služby, že můžeme přespat u něj na chalupě. Velký dík.