V pátek 23.4. jsme potřebovali vyzkoušet a nastavit odviják MIŠPULÍN po rekonstrukci u výrobce Miloše. Někdo to píše špatně, takže pro neznalé, není to odvozené od myší, ale jako Milošova špulka!

Ale vrátím se k testování. Jelikož druhý den měl odviják fungovat a Miloš v sobotu nemohl, potřebovali jsme to vyzkoušet i v tom silném větru.
Zalitoval jsem, že jsem se na Lanzarote málo věnoval nácviku startů v silném větru (článek třeba ZDE), a nebo se nenaučil starty na kobru, což bych ještě rád napravil, video je třeba ZDE (tak co, přidá se ke mně někdo na trénink?). Miloš mne školil jak na kurzu a řekl jsem mu – „No tohle mi chybělo!“ K večeru vítr trochu ubral a tak to nakonec docela dobře vyšlo.




Ještě mi volal Martin, jestli ráno nevyrazíme s krosnama. Prvně se mi moc nechtělo, ale když jsem se večer díval na Top Gun (ten miluju), dostal jsem chuť ráno s motorem vyrazit! No je to trochu podobné! :-) Nastavil jsem si budík, ale když jsem ráno vstal a podíval se na teploměr, zase jsem raději zalezl do postele. Později mi Martin zavrčel nad barákem, ještě že nejsem žádný závislák!



V sobotu 24.4.21 jsme měli v 11 hod. sraz na Pěčíně a i když odviják byl v pohodě, zase pro změnu nám kleklo auto. Navrhl jsem přesun na Všechov, ale nikomu se moc nechtělo a tak jsem vyrazil sám.

 

Když jsem tam dorazil, zrovna vlekali Petra Lacinu a před ním letěl Honza Krátký.



Dnes vlekal Vendelín a taky používá hodně rozšířeného Mišpulína z Dačic.




Honza odletěl, Petrovi to napoprvé nevyšlo. Zato na rozdíl ode mne tady měli pozemní personál.




U Vendelína jsem si objednal vlek přímo do stoupáku a to se mi vyplatilo!



Konečně slyším to krásné pípání, vždyť jsem už téměř 8 měsíců na volno nelítal, naposled jsem bez motoru letěl loni 25.8.! Ani na svahovačce jsem nikde nebyl a cizina nám nebyla přána. :-(



Tábor













Kousek vzadu a vpravo ode mne letěl Petr a jak se začal zvedat, vrátil jsem se pod něho a taky se zvedal. Tam to bylo nejdivočejší z celého dnešního letu, ale nevzdal jsem to a jsem zase nahoře.







Tady někde mi při točení XCTrack několikrát hlásil, že se blížím k železničnímu přejezdu. Později i že mám ostřeji zatočit vlevo či v pravo. To je normální? Já to ještě neznám.





Jelikož já dnes s sebou neměl žádný pozemní personál, musel jsem se držet po okolí letiště.






















V těchhle obrazcích se ještě nevyznám, ale naučit bych se to už měl, jak jsem později zjistil.



A tady je vidět, že na vleku jsem měl max. +9,4 m/s a při letu nejhorší klesání -5,7 m/s.

















Už jsem chtěl přistát, ale když jsem nad tímhle pláckem potkal stoupáček, přepnul jsem na jemné pěčínské řízení a ještě se kousek vyzvedal. Jenže mne to dost sfoukávalo pryč a tak jsem toho rychle nechal.







Jen co jsem přistál, Vendelín mi řekl, že to jsme si nedomluvili, abych nalítal víc než místní. Bral jsem to s humorem, ale později jsem zjistil, že měl pravdu. Nechci se teda chlubit, ale zatím podle přihlášených letů do ČPP mám na Všechově v tento den bodů nejvíc a to, jak jsem psal, kdybych se vyznal v těch obrazcích na mobilu, nebyl by problém malým zaletěním i pár bodů ještě přidat, můj let je ZDE. A po takovém letu bylo pivko pěkně vychlazené, jenže já tu měl auto a tak jsem si dal asi tak jen půlku.

 



Místní tam na letišti trochu blbnuli s několika auty.



Jedu zpátky 



Rozhledna u J.Hradce a ve městě na kruháči plastika místního tuzemáku. :-)



Neděle pěkná, ale moc větrná. :-(



Pěkné to bylo!

Vlasta
http://www.pgv.cz/