Právě teď je to už 20 let, co jsem si koupil první křídlo a po kurzu z roku 1999 se začal věnovat létání. Mé první křídlo byl TREND 27 od MAC PARA a vybral jsem si ho podle toho, že měl uvedený klouzák 5:1, což byl v té době na Áčkovém křídle ten nejlepší. O mých začátcích jsem už psal před 10 lety v prvním díle ZDE, ve druhém ZDE a ve třetím ZDE.

Tenkrát jsem jednou byl na školení, kde přednášeli o prostorech, ale prý když máme áčková křídla, můžeme být v klidu, že ty nejsou na přelety a tudíž nemůžeme žádné omezené či zakázané prostory porušit. Když jsem potom v roce 2003 náhodou uletěl od nás až za Tábor 88 km, byla to taková zpráva, že ji vytiskli v Pilotu.
V té době nebyly žádné GPSky, přelety se musely naplánovat, pak napsat na papír a ten před letem nafotit. Při letu vyfotit města či výrazné body průletu na kinofilm, po letu nechat vyvolat a hlavně nepřestřižený kinofilm odeslat komisi, která to zkontrolovala a případně uznala. Teď je to mnohem jednodušší a co je to kinofilm a kolik se na něho vešlo snímků, většinou mladí ani nevědí.
Další křídlo jsem měl od roku 2005 Vega "M" od AXIS, bylo výkonné a ještě vedené jako áčkové. V roce 2006 jsem se s ním dokonce umístil v ČPP na 2. místě, vyhlašování tenkrát ještě bylo na Kozákově, článeček od Jany je ZDE a naše výsledky v poháru ZDE (to se poprvé vyhodnocovalo dle GPS).



V roce 2007 se mi to povedlo zopakovat, článeček je ZDE a naše výsledky v poháru ZDE.



Tenkrát krásné letové počasí vycházelo často na víkendy, vždyť mé čtyři nejvýše bodované lety v roce 2006 jsem uletěl jen o víkendech a v roce 2007 o víkendech tři. Teď mám dojem, že to vychází až na výjimky jen na všední dny, což je pro normální zaměstnance složitější.
Například tento víkend u nás v sobotu foukalo na Rakousko, kam teď díky opatřením proti koronoviru nesmíme, a v neděli foukalo nadměrně, přímo neletovo. V týdnu to zatím vypadá pěkně na středu a čtvrtek, no a na víkend se to má opět úplně zkazit. :-(

Další křídla jsem měl od roku 2011 Aspen 3 28 a teď od roku 2018 Golden 5 28 od GRADIENT. Potřeboval jsem křídla, která jsou 
certifikovaná i na motor, na kterém létám také už od roku 2000. Nelítám moc, ale nejraději celý rok, nejen od března do října.

Tady mám pár odkazů na zajímavé motorové létání.

2003 – Dačicko / Jeseníky 

2005 – Dačicko / Karlštejn 

2006 – Studensko / okraj Orlických hor 

2007 – Kostelec u Jihlavy / před Č.Krumlov 

2008 – Dačicko / za Břeclav

2009 - Šumpersko a do východních Čech

2010 - Dačicko, přes Hlubokou ke Klatovům

2010 - Dačicko a do Jeseníků

2011 - Dačicko a přes Zvíkov na Orlík

2012 - Jen tak po našem okolí

2013 - Na Vranovsku

2014 - Želetava, Bítov a nad mraky

2015 - Nevydařený dálkový přelet

2016 - Dačicko a na vojenské letiště Čáslav, K.Horu, Kolín, Nymburk

2016 - Severní Morava - Stezka v oblacích, Zábřeh, Mírov a Bouzov

2016 - Dačicko a na Šiklův Mlýn a Pernštejn

2017 - Na jindřichohradecku

2017 - Po okolí a nad mraky

2018 - Vojenské letiště Náměšť

2018 - Chrudim, vojenské letiště Pardubice, H.Králové

2018 - Dačicko, Nová Včelnice, Roštejn, Slavonice a zpět

2019 - Za Žďár nad Sázavou

2019 - Za Zruč nad Sázavou

Ale termika je termika, když je, mám ji raději. Lítám nejen u nás, v Rakousku, Slovinsu a Itálii, ale zúčastnil jsem se i létání ve FranciiNepálu, Lanzarote a naposled v Maroku. Rád bych ještě zkusil Španělsko a Keňu, ale kdo ví?!



Pěkné to bylo!

Vlasta
http://www.pgv.cz/