Dnes
ráno odfukuji spokojeně v postýlce
a přemýšlím, co s
načatým ránem, do
hokny nemusím, když zadrnčí
Jarmilčino
sklíčko. Pane, Vlastík s
ní má techtle. Ještě
že ne mechtle!
Uvěřil jsem jí, že mi
zprostředkovává zprávu od
Vlastíka
pro mne, že už jsou zase na cestě k
Náměšti.
Aparátek jsem měl od
včera naložen v kombáskovi, včetně
štrůdlu.
Včera bodovala Zdenička s
párkem v housce. Ten jsme si dali před
bránou náměšťské základny,
hned po tom, co nám vojáček
záporně odpověděl na naši
otázku,
kde že tady půjčují
ty vrtulníky.
Teda abych
se vrátil k
dnešku. Rychle najít souřadnice srazu u Okarce a
vijó, vzhůru do nejistoty
počasí.
Je to stejně krásný pocit vybalovat a sestavovat krosničku, pajdu, prohlídka, motorovka. Ta naděje, že budu zase nahoře a né jenom čučet na druhé třeba v telce (UP network ), nebo číst příběhy jiných na flyingu, aerowebu, planes atd. Start se mi povedl a už točím první metry mého 3D filmu. Nádhera, nádhera, nádhera, bude na co vzpomínat.
Vlastík
startuje
na jedničku a už letíme.
Překvapilo mne, jak je dráha
blízko. Tak takhle
to nějak vidí a vidělo
plno pilotů přede
mnou. I Rosťa Samec, můj spolužák z průmyslovky,
který tady lítal na SU 7.
Výborný,
upřímný, férový,
skromný kluk, srandista. Zůstal pod
vrtulníkem v Bosně, když se
jim do cesty postavila mlha
a v ní kopce. Zdravím Tě Rosťo,
říkám si do chladného vzduchu
ve
tváři. Třeba se někdy potkáme v
nekonečnu.
S větrem nahoře jsem délku náměšťské dráhy od západu k východu letěl snad deset minut. Trochu to drncalo, ba i pohupovalo, ale už jsem nějak více zvyklý. Jako začátečník bych to snášel s horšími pocity.
Směrem k Náměšti se ale drncání prohlubovalo, tak jsem to otočil a letěl s prochládajícími prsty v kvalitních rukavicích směrem ke startovačce. Vlastík letěl neohroženě na Náměšť splnit asi nějaké sliby.
Přeletěl jsem
Vicenice,
zkontroloval střechu domečku, kde bydlel Jarmilčin děda s
babí (ne že bych
byl na statky, ale když mi na začátku
našeho chození sdělila, že má
kořeny kousek od letiště
Náměšť, jevila se mi ještě
krásnější a dostala
se rázem do nejužšího
výběru zájemkyň o mé
vylhané panictví). Koukám se kolem, že
by někde
mělo stát snad i jakési muzeum
letadel. Tím mne Vlastík rozhodil
před letem, když jsme
si plánovali let. To bych o
tom musel něco vědět, to je nějaká
blbost. Tady a muzeum letadel?
Zdenička na
mne mává
a já s motorem na
volnoběh volám dolů své pocity -
zmrzlé prsty a drcá to.
Dělám
okruh na přistání, ověřuji
si směr větru a po třičtvrtě
hodině přistávám. Na okruhu
jsem zahlédl Vlastíka, jak
uhání po
větru směr Třebíč a Zdenička autíčkem pod
ním za ním.
Po přistání mám libé pocity. Tak se mi splnil SEN! Teď už chybí jen Ruzyně.
Balím
aparátek a cestu zpět volím po
nejbližších okreskách.
Sotva jsem ale minul první
vesnici, co to tamhle vidím?
Vzpomněl jsem
si hned na
Vlastíka a už to hledám. A taky jo!
Uprostřed
polí, za plotem a
vedle nápisu AIR muzeum Olomouc stojí IL
14, MI 24, MI 2, L 610, L 410, výsadkový
vojenský kluzák
neznámého tvaru
a jména, SU 25, L 39, MiG 21 2x, no
paráda. Oči
nemůžu odtrhnout od odkrytovaného
hvězdicového čtrnáctiválce(?)
v IL 14,
což je motor, který už v
padesátých letech měl
mít u nás
vstřikování
paliva. A nádherný zvuk.
Stroje volají po
zastřešení a
tisících hodinách práce,
ale jsou to
unikátní kousky z
doby, kdy se rýsovalo na prknech
a
počítalo logárem, díly
vyráběli
řemeslníci umějící vyvrtat
díru za roh. A
lítalo se zadkem a hlavou, né přes
počítače, které nás plíživě
degenerují a dělají nás
závislými na ...
Ále,
radši ta pozitiva.
A tak si
říkám, zase je
na co se těšit, tam se musím co
nejdříve zajet podívat znovu, až
bude brána otevřená a dovolí
mi prohlédnout si ty skvosty zblízka.
A kdo z
Vás mi odpoví na pgv,
kde že to bylo a ukáže na mapě, toho vylosuji za
přítomnosti pana Talíře a bude
si moci půl hodiny hrát
s naším psem.
Cestou
zjišťuji, že jsem na
startovačce nechal trubku od větrného pytle. No tak to
byla jediná ztráta
dnešního
dne. Snad tam počká, než pojedu kolem.
Zatím může sloužit
jako úkryt pro hady.
Vlastíku,
DÍKY! Moc pěkné to bylo!
ZDzB
http://www.pgv.cz/