Je neděle 1.1.2017, máme tu Nový rok, a při pohledu z okna mne to táhne ven si zalítat. Trochu mne brzdí teploměr, ráno bylo –8 stupňů, ale jelikož teplota rychle stoupá, jdu rychle balit. Ještě volám Martinovi, jestli se nepřidá. Naštěstí jsme večer oslavovali jen s mírou a tak se domlouváme na společném letu. I pojištění už mám vyřízené.

 

Po jedenácté u Lidéřovic startuju a jen se o kousek zvednu, díky inverzi se rychle otepluje. Paráda!

 
 


Peč

 

Strakovi jsou už na ledu a mávají mi.





Martin zatím není nikde vidět a tak mu letím naproti. Ty mlhy jsou nádherný!






Dolní Bolíkov



Martin je už vidět a tak to otáčím na západ, on to má rychlejší a tak mne bez problémů dožene.



Displej foťáku používám jako zpětné zrcátko a hned jak se přiblíží, fotím.




Vlastkovec



Tentokrát už letí blíž, třeba to už příště bude ouško na ouško!

 

Dvakrát mne předlítnul a zatočil na druhou stranu. V té chvíli mi fouknul do plachty a hned to bylo takové hravé. Později mi řekl, že alespoň nezapomenu, jaké je to v termice! :-)



Od západu nám fouká, jen když jsme kousek nad zemí, jak se zvedneme, je bezvětří a letíme rychleji.




Stoječín. Mám tu známého, takže mu také musím nafotit chalupu.

 





Vodní nádrž Landštejn




A hrad Landštejn

 

Fotím ho ze všech stran, vyberte si sami, který pohled se vám líbí. A to jich sem dávám jen pár!







Tady jsem váhal, jestli nepoletíme dál až na Novou Bystřici, ale nebyl jsem si jist s palivem, moc jsem nenatankoval.



Takže to stáčím na sever, Martin letí se mnou. Klášter II



Blato





Tak co, přeletíme ty lesy k Rožnovu? Nerad bych tady někde nouzově přistával na nějaké pasece. :-)




Na Rožnově mají pěkný Bison Ranch s dobrou restaurací. Mají tu i ubytování, nebudu je po Silvestru moc rušit?




Letěl jsem k bizonům níž, od majitele jsou zvyklí na naháňku vrtulníkem, ale pak si říkám, co kdyby mi to tu chcíplo. Nerad bych se nechal prohnat! Kdysi tu majitel dokonce se svojí helikoptérou fotil reklamu na AUDI a já si to nafilmoval - koukni ZDE.



Nad lesem jsem zkontroloval nádrž a zjistil, že už bych měl palivem šetřit.




Matějovec



Míra je asi stále u Srnečka! Asi bych ho měl někdy zkontrolovat. :-)

 

 

Český Rudolec





Tady jsem byl ještě výš, jenže pak mi došlo palivo a už jsem si jen plachtil dolů.



Prvně to se mnou vypadlo špatně, už jsem se viděl na pěkné procházce s krosnou na zádech, naštěstí níž to stále od západu více foukalo a tak jsem to doletěl až zpět na start. Stačil jsem při tom udělat i pár fotek.



Můj novoroční hodinkový let je ZDE. Zamáváme si a Martin si letí zpět. Ještě mi volá kolega z práce, že prý mu doma lítá "Fíčko" a tak mu říkám, co tady lítá mně! :-)

 

Při cestě domů se ještě pokouším vyfotit dravce, ten mi uletěl, a doma jsem vytáhl nový gril od Ježíška, že když je dnes tak pěkně, že bychom mohli začít letošní grilovací sezónu hned teď. Ovšem od Zdenči jsem dostal košem, že už má navařeno a že na Nový rok k obědu mít buřty, si nepředstavovala ani ve snu.

 

Pěkné to bylo!

Nejsem takový závislák, abych létal každý den, já ze čtyř dnů letěl jen třikrát, zato Martin létal pořád, první část jeho povídání byla v článku z 29.12. a tohle je pokračování -

„ V pátek si jdu zalétat znovu, v poledne letím nad řekou Dyjí až k Dačicím a tam pokračuji k Telči, začíná mi být zima a tak otáčím a po hodině a půl přistávám.
Na Silvestra jsem zas na startovačce, je opět krásná dohlednost, namířil jsem si to na hrad Landštejn a pokračuji až nad sjezdovku u Nové Bystřice. Po návratu mám na kontě další hoďku a půl.
Na Nový rok mi volá Vlasta, že se chystá k letu, jsem zrovna ve Slavonicích pro benzín, přece si nenechám ujít další letový den. Za čtyřicet minut se potkáváme mezi Pečí a Slavonicemi a razíme na západ nad zasněženou Českou Kanadu. Hoďku si užíváme rovný čirý vzduch a pak otáčíme k Lidéřovicím. Vlasta klesá a zkušeně přistává u auta, musel, došel mu benzín! Udělám nízký průlet, zamáváme si a letím domů. Čtyři krásné zimní dny a šest letových hodin, co víc si přát, snad jen - Jak na Nový rok, tak po celý rok.
Ahoj Martin


Večer razíme do Dačic na ohňostroj – video mám ZDE, a ještě tu přidám něco z internetu. Pěkné přání bylo ZDE.



Dělat nápisy při letu pomocí GPS se nějak rozmáhá, měl bych to taky někdy zkusit. :-)







Ale poprvé jsem to viděl už v roce 2006, kdy si Honza Krátký na nebe napsal Jaho, článek mám ZDE.



A ještě se vrátím k minulému článku, kdy jsem přistával na poslední chvíli při západu slunka. Na to mi Zbyněk D. poslal –

Pravidla pro let za viditelnosti, VFR[editovat | editovat zdroj]

VFR lety jsou takové, které jsou prováděny za meteorologických podmínek lepších, než jsou meteorologická minima VMC (větší vzdálenosti od oblaků a vyšší letové dohlednosti).

lety VFR se provádí ve dne, nebo v noci, podle těchto podmínek:

Už jsem to slyšel dříve, ale když jsem se na to kdysi ptal ve vzkazech, nikdo na to nereagoval. Tak snad to pravda je a můžeme ji využívat.

Vlasta
http://www.pgv.cz/