Je pátek 9.9.16
a podle předpovědí to má dnes fungovat. Naštěstí mne šéf pouští a tak po jedenácté opouštím můj
zamilovaný zámeček v Písečném. Kolegům jsem zadal práci, předal služební auto, převlíkl se, vzal bágl a zmizel. Kdo to ještě neviděl, tak až ho doděláme, má vypadat asi takhle – video je ZDE.
František
jel s vlekadlem okolo, vyzvedl mne a dovezl na Rancířov.
Sraz
jsme
měli v 11.30 hod., ale Rumbi tam byl dřív a už byl
netrpělivý. Postupně přijíždějí
další.
Nad
náma
je úplně jasné nebe, kumuly se dělají jen na
západ od nás, i tak všichni
plánují velké trojúhelníky, ti
nejlepší rovnou stovkové. Přitom nám to
dnes
ještě komplikuje vojenské cvičení se
zakázanýma prostorama, zveřejněné to bylo
ZDE.
Tak jdeme
na to!
První šel
Rumbi a jelikož se tam jen mořil, nikomu dalšímu se nechtělo. I Stříbrňák si
raději něco ubalil.
Když
se
nikomu nechtělo, poslali tam mne, ať prý odviják zbytečně
nezahálí, že musí
vydělávat. Požádal jsem je tedy, jestli by mi
nešli zepředu foukat, že je úplné
bezvětří. Obětoval se jen Boeing, ale aby nemusel tak daleko dopředu,
začal vzduch
nasávat. A nasávání mu jde
móóóc dobře! Hned na to se rozfunělo a
správným
směrem.
Tuhle
dráhu máme hned vedle Rakouských hranic, podle malých políček to je i vidět. A
pro ty mladší, tahle silnice byla dříve jenom vojenská pro ostrahu hranic proti narušitelům (hlavně těm zevnitř), byly tu ostnaté dráty,
vojáci, pozorovatelny a kus zóny, kam se jen tak nesmělo. A i když to po roce
1989 padlo, i tak jsme tu mohli lítat jen po nahlášení letovému provozu do Prahy, že
budeme blíže k hranicím než 5 km, to byla tzv. zóna ADIZ. A teprve až po
několika letech jsme mohli přelítnout hranice, dnes jako by tam ani nikdy
nebyly, což je fajn.
Trochu
moc jsem se rozepsal, to víte, my pamnětníci ....
Takže taky se mořím i s Rumbim (je teda výš!), sice jsem
kousek nabral, ale pak nic a tak letím na přistání. Nedoletěl jsem ani zpět a
nechal se Vlastou odvézt, můj let je ZDE. Kolegové mne ještě popichovali, že jsem se neměl oblékat, že to je tím.
Najednou
tu naskákaly kumuly, Stříbrňák se chytil hned, Rumbi se k němu přidal a
následoval je Vaňous i s Boeingem. Taky nám stoupáky pěkně aktivovali technikou! :-)
Na druhý
pokus se chytám i já, tohle je obec Rancířov.
Za tu
spoustu fotek s mráčkama se předem omlouvám, kdo ví, kdy si je zase budu
moct vyfotit, přeci jen nám to už brzo skončí.
Nahoře
žádné velké teplo není, ještě že jsem nezaváhal a kombinézu si oblíknul.
Ve vysílačce
slyším Janču, jak se prvně někoho ptá, jestli můžou startovat a po chvilce se
ptá, jestli je v pořádku. Ozve se David, že je dobrej, že je jenom zasranej.
No a na to Jana, jestli zevnitř a nebo zvenku. Pobavilo nás to! Když jsem
později zjistil, že ho i vyfotila, požádal jsem o foto a tohle mi k němu
připsala - „Ahoj Vlasto, posílám ti fotku Davida Mikeše. Při startu mu fouklo
mírně z boku a do zad a to už měl padák nad hlavou. Hodil salto do boku, ani
nevěděl jak. Rozbité sluneční brýle, odřený nos a tekla mu z nosu krev. Špinavou
a odřenou sedačku. Ale oklepal se a na podruhé odletěl. Ta fotka je focená až
po přistání, protože startoval hned po tom karambolu.“ A jak vidím, mohlo by být i video. :-)
No nic,
hlavně že to docela dobře dopadlo. A jak vím, nakonec si dnes pěkně zalítal.
Od západu
se nám to dost zatahovalo, velké oblasti byly úplně zastíněné.
Tady nade mnou je asi Stříbrňák a dole přilítává Boeing.
Dravci mi
dnes žádný stoupáky neukazovali, asi nemaj rozum, jen se navzájem honili a
blbnuli. Občas tam byli i čtyři.
Staré
Hobzí
Cizkrajov,
naše bývalá vlekací cesta na pěkném
termickém místě, vysílač na Urbanečském vrchu
a vzadu naše vesnice.
Kam
letět? Nad kopec a nebo pod mrak? Vzal jsem to tak napůl a kdyby to nevyšlo,
doletím domů. Zadařilo se!
Cizkrajov
a Holešice.
Tam jsem
to otočil na jih.
Tady jsem málem muset dávat ouška, ale vylítnul jsem z pod mraku zavčas. A už je tu zase Rakousko.
Vypadá
to, že se přibližuje David. Chvíli si spolu i zalítáme.
Točím to
zpět na návratovku, jižně je zase vše zastíněné. Zato u nás to vypadá jen na rozpady.
Tady jsou
vidět hranice států.
Tak kam,
na východ či na jih?
Zase
Rancířov.
Ještě to zkouším
tady a nic. Takže letím na přistávačku.
Přistávají
tu dvě křídla, jenže potkávám stoupáček a tak ho zkouším využít. A opět se
zadaří!
Jenže
co
teď? Dole všichni odjíždí, já tam auto
nemám a tak se zkouším vrátit domů
vzduchem.
Mám to
proti větru, takže při točení se spíš vzdaluju. Tady je Písečné a opět můj zamilovaný
zámeček.
Musím si přibrat výšku, jinak domů nedolítnu. Celou dobu to bylo pohodičkové, zato
tady se mnou šijou všichni četi!
Opět
Staré Hobzí, tahle fotka už vypadá líp, než ta minulá, i když je to jen výřez.
A jsem
opět u vysílače. Výška slušná, teď už to domů doklouznu i proti větru.
Peč
A zase Peč, nevěděl jsem, kterou fotku mám vymazat (a to jich mám ještě víc!).
Přistávám
si po 3,5 hod. rovnou za barákem, můj let z ČPP je ZDE (tam to počítá jen
návratovku ve FAI) a ve World je ZDE, tam mám díky bodům i návrat domů jako volný
přelet.
Přivítání
od manželky i se sousedkou a jejich trhačem.
A tenhle
dorazil, prý jestli jsem tam chtěl opravdu přistát a že zná nějakýho Hejdu, že
lítá taky. Michale, mám tě pozdravovat.
Ani jsem
se nepochlubil, že se mi speed rozbil už první den na výletu ve Slovinsku. Po
návratu jsem si ten můj stejný oblíbený objednal u Gradientu. Musím je
pochválit, do tří dnů jsem ho měl doma, ale příště by mi k tomu asi měli
poslat i technika, já si ho za celou dobu nevyměnil. A přitom jsem ho dnes měl
sebou, že to udělám před startem.
A teď se
udělaly takovýhle ukázkový kumuly, přitom jsem při návratu měl ke konci téměř
čisté nebe a myslel si, že už nebudou.
Navečer
mi volá Stříbrňák a že tentokrát ode mne ani nic nepotřebuje, jen že si
dolítnul zpět a mrzelo ho, že to asi nebude stovka, ale jen 95 km. Já
teda nevím, mají ti závodníci vůbec takovou radost
z létání a zážitků, jako mám
já a asi i většina padáčkářů? Já
dnes byl úplně nadšen z létání
a vůbec neřešil body.
Nakonec
to Stříbrňákovi stovku dalo, snad je spokojený, jeho let je ZDE. Zmínit
se musím i o Rumbim, ten taky plánoval stovku, nakonec dal FAI 80 km, jeho
let je ZDE. Všechny dnešní přihlášené lety v ČPP jsou ZDE a jen ty z Rancířova
ZDE.