Je
pátek 10.4.15 ráno a podle předpovědí se má nasouvat vysoká a hlavně rozfoukávat.
Včerejší
večírek se dost protáhnul a na některých se i trochu podepsal.
Tohle
je už po nás a sorickejch třetí partička, kde je mezi chlapama opět jen jedno děvče. Jo jo, ty holky se
maj!
Zato
tihle mají problém s autíčkem. Pokud vím, budou muset počkat do pondělí na
náhradní díl. :-(
Tohle
raději nebudu ani komentovat!
Jedeme
na Kobalu. Odjezd opět v 10.45 hod.
Michal
i já zde potkáváme svého stejného bývalého instruktora Jiřího.
Díky
větříku se už nejen startuje, ale i poletuje. Zatím jen u Kobaly, s přeskokama
je to zatím horší.
Míša
prvně Mírovi vynesla na start padáček (má to dobře
zařízený!) a teď sama odchází na
výšlap na Kobylí hlavu.
Michal
spěchá se s ní rozloučit, nestačil jsem ani vše vyfotit.
My se
zatím flákáme a vyčkáváme.
Se
svou partičkou dorazil i Zdenek Trčka, to byl můj hlavní inspektor na kurzu v roce
1999. No jo,
to je už z minulého století!
Zdravíme
se a dokonce díky ČPP i ví, jak jsem včera polítal.
Nezapomněl někdo u boudy na zavětrování? Neudělali někde soudruzi z NDR chybu? Nebo někdo jiný?
Takové
vedro, že by psi hledali chládek, tu opravdu nebylo. A jak se vyndá svačinka,
hned vyskakuje.
Míša už
po hodince dosáhla vrcholu, ta tečka u křížku je ona. Pěkné, gratuluju!
Vítr i
jeho nárazy postupně zesilují a starty se né vždy daří.
Tahle
holčina se nám například rovnou vrhla na prezidenta a to prý ještě ani nestartovala. Najdeme ho?
Už
včera nás Nikotýn strašil, jaký to bude rachot lebek a měl pravdu. Při letu za Stol dal jen dvě cigára, až při návratu už pět,
ale
dnes to prý bude ještě horší. Jeho
katastrofické scénáře nás od
létání přímo
odrazovaly!
Ještě
zajímavost. Nevím, koho to Trčka zrovna posílal do vzduchu, ale start se mu moc
nepovedl a když mu pak klaplo křídlo, řekl, že to má za to. Když mu po
chvíli klaplo ještě dvakrát, Boeing
Zdenka požádal, jestli by kletbu nemohl zrušit. Pěkné, ne?
Blížila
se má půl druhá a tak se připravuju. Naštěstí Zdenek už odešel, můj start by se
mu taky nelíbil!
Nebyl
problém se zvednout a vydat na přelet. Navíc se v dáli začaly objevovat
kumulky a po přeskoku jsem jeden vytočil.
Vlasta
Š. šel hned po mně a tady mne dolítnul.
Vzájemně se fotíme, já zatím žádnou
fotku nedostal.
Držím
se kopců a vytáčím stoupáky, jenže kdo letí
údolím, bere to rovně a neklesá. Je hodně mlhavo,
otáčím to zpět.
Tady
potkávám Michala, váhám, jestli se k němu mám přidat, ale beru to dál na
Kobalu, většina od nás je ještě tam.
Nestartuje
nikdo, už tam funí moc. Jak se přiblížím, cítím tu divočinu a tak to
otáčím. Vlasta si zaletěl blíž a pěkně si užil.
Klapanec zleva, zprava, předstřel, propad, no nádhera. Po
chvíli řekl do vysílačky, že je posranej až v nohavicích!
A k zemi
jsme se nemohli dostat. Chvíli dolu, chvíli nahoru, navíc hravé tak, že se
téměř ani fotit nedalo.
Hledáme
klesáky, i ty se po chvíli mění ve stoupáky, do vysílačky říkám, že už chci na
zem.
Historická
část Tolminu.
Konečně
přistáváme, můj let je ZDE, Vlastův ZDE.
Intenzivních
zážitků máme dost, jenže do toho teď z Kobaly
kamarádi odstartovávají
Miloše! Pak Míra hlásí, že Miloš
rovným letem stále stoupá a stále
stoupá. Zbytek to vzdává a dolů raději jedou autem.
Nakonec
Miloš po sletíku přistává po větru a nepřejte si slyšet, jak nadával! Kdo ho
zná, dovede si představit! Let nemám.
Pak
vzal vysílačku a strašil Nikotýna. Prý ať
si toho stresu taky užije, nemusí děsit jen on nás.
Tomu se ale daří, jeho let je ZDE.
Michal
si přistání taky představoval jinak a jinde, ale
dobrý, jeho let je ZDE. Boeingovi po včerejšku
nebylo nejlíp, let nemám.
V kempu
je klid a pohoda, jen řemeslníci na chatkách pořád makají. Jdu je zkontrolovat a pokecat s nima.
Vlasta,
Miloš a já se domlouváme a odjíždíme
do Kobaridu na pizzu. Ostatní zůstávají, že budou
raději grilovat.
Dobrá
byla! A vracíme se zrovna k nejlepšímu.
Já
teda už jíst nemůžu, bylo toho dost, ale že někdo při tom může spát a ani
bouchání řemeslníků s ním nehne, jsem netušil.
Jiřímu
kleklo vozidlo při návratu z kopce, posádku odeslal s jinými a tady
to opravuje. Náhradní díl bude ráno, tak to připraví.
Večírek
je už zase v plném proudu.
Ke
konci se přímo akademicky probírá, jak by letělo
křídlo, kdyby se odtokovka neohýbala dolů, ale
nahoru, co by to udělalo s tětivou profilu a kam by se
křídlo točilo, málem to i všechno
vypočítali. Jiří navíc všechny uzemňuje
návrhem, že motorové krosny by měly mít pouze
baterie, které by se mohly dobíjet za letu přes
zavěšený vodič, vždyť republiku máme
celou zadrátovanou. Jen občas by to mohlo houpnout přes
trafačku! To jsou věci,
které mne pobavily a tak mi zůstaly v paměti, snad se na
mne zúčastnění nebudou zlobit.
Všechny
přihlášené přelety z tohoto dne v ČPP jsou ZDE a jen ty z Kobaly
ZDE.