První
letošní polenošní
polítání
Na
první let sem se
těšil jak malej kluk a v pátek
28.3.14 byla předpověď i situace na obloze ráno
krásná.
Vzhledem
k mému dlouhodobějšímu
válení se doma sem se nemohl dočkat a
překvapilo mě, že se krom Vlasty, Franty Láníka a
mě nikdo další nepřihlásil,
ale důležité bylo, že Víťa termín
vypsal a tak sem po 11 hod vyzvedl Vlastíka
v TRW. Tam ho prvně nechtěli pustit přes vrátnici
s báglem (měli
podezření, že si odnáší lis
na ventily včetně forem) a když přiběhl k autu,
tak to vzal přes vrátnou pro veliký
úspěch ještě jednou, protože si údajně
zapomněl mobil, z čehož byla vrátná už na
prášky.
V Radkovicích
sme
byli první a Vlastík už špačkoval, že
jedeme pozdě a měl pravdu, protože jak na
potvoru se od severu dělalo modro a lítavě to vypadalo
spíš na jih od nás.
Poté
dorazil Víťa, Franta a taky Rumbi,
který byl okamžitě Vlastou zneužit na
naladění vysílačky (podařilo se, ale ve
velkých porodních bolestech) a jakmile
bylo vlekadlo připravené, tak sme šli na to.
Ani
nevím na kolikátý pokus se kdo
chytil, ale já sem se na poprvé prohnil bez
náznaku termiky a druhý pokus byl
jak přes kopírák.
Mezitím
Rumbi na
zemi zjistil u svého mazla, že se mu u jedné
karabinky vyvléklo jádro šňůry a
vše držel oplet, tak se rozhodl
z bezpečnostních důvodů nestartovat.
Až
na
třetí pokus, kdy už byl ve
vzduchu Vlasta i Franta, jsem dohledal trochu termiky a začal
točit.
Rumbi
nás ze země kaučoval přes vysílačku a měl pravdu
– bylo to takové ufoukané.
Franta
byl kus přede mnou a Vlasta byl daleko a vysoko a to mě motivovalo
k tomu,
abych se držel a zkusil letět.
Knínice a Budeč
Lomy a Chotěbudice
Po
opuštění
prvního stoupáku sem chtěl dolítnout
Vlastíka, ale u Jemnice to se mnou vypadalo blbě a už sem se
viděl, jak sedám u
hrobky.
Nakonec
sem něco doštrachal a přeskočil silnici
na Dačice s tím,
že dyžtak přistanu u ní a dostopuju domů, ale byl to
první let a na zem se mi
nechtělo. Víťa mi dovezl auto do Dačic a proto jsem letěl
dál.
Jemnice
U
Ostojkovic sem
měl největší krizi, ale vyplatilo se nespěchat a
počkat, až se bublání změní na
stoupák a letělo se dál.
Pálovice
Mezitím
mi
Vlastík zmizel z dohledu. Snažil sem
se pochopit, kde se vzal ten poslední stoupák
uprostřed velkého pole a proč se
všechny chmurky, které se na krátkou
dobu objevily, hned rozpadly, ale takové
holt bylo počasí.
Vítr
mě
snášel směrem na Písečnou a
já sem zalítnul na místo,
kde jsem se už jednou zvedl a opravdu to tam zafungovalo zas a
já sem mohl po
pár minutách konstatovat Vlastíkovi do
vysílačky základnu. A
přátelé, byl to
krásný pocit.
Nové Dvory
Vlasta
mě povzbuzoval, ať
letím dál, on že mezitím
přistál u
Holešic.
Tak
sem se rozhodl, že poletím bokem na
vítr na Slavonice a
v případě neúspěchu se stavím
za bráchou, ale před Slavětínem mi to nedalo
a zkusil sem ještě jedno místo a tam sem přitočil
pár set metrů, abych se pustil
po větru do Rakouska. Situace ve vzduchu se zdála
čím dál slabší a nedělal
sem
si velké naděje. A taky že sem u Pěkného Pole
(Schönfeldu) sedl jak hruška. Ještě předtím mě pár metrů nad
zemí
vypekli 2 profesoři (vylítli z lesa, začali točit,
ale nic tam nebylo a
když sem k nim přilétl, tak zaplácali
křídly a zas přistáli). Když sem
přistál já, tak ke mně přijel nějaký
snad
100letý děda a jal se mi pomáhat
s balením. Já neumím německy
ani Gútnták a on anglicky taky ne, tak sem se
mu snažil říct, že „Kajn Problém a
díky, ale složím si to sám“,
ale děda byl
neodbytnej a tak sme to po chvíli
přetahování dostali vše do
báglu a já sem se
vydal k silnici, kde pro mě přijel
„brácha
na telefonu“. Můj dnešní let je ZDE a všechny přihlášené v ČR ZDE. Brácha mě pak hodil
k Novákům do Peče.
Tam
se pekly super
špekáčky, pilo pivko a žvanilo.
Zdenča
nám ukázala svou šišku z
Nepálu a já pak bráchu poslal
domů.
Potom
se pro mě otočil Láďa a to byl super konec
krásného, ale náročného
prvního letošního
lítání.
A večírek začíná!
Díky
Vlastovi a
Zdenče za fajn gáblík, bráchovi a
Láďovi za odvoz a Víťovi za jemné
vleky. Škoda jen, že sem to na další
den
odpískal
a jel radši v rámci rekonvalescence na kolo,
protože v sobotu to
lítalo a byly i zážitky, ale o tom už
musí napsat jiní piloti.
Pěkné
to bylo!