Patnáctého
se mi rozbila krosna a už šestnáctého mi ji Milan opravil. A jen taková maličkost
- mezi těmito daty ovšem uteklo šest měsíců! Takže to vezmu postupně. Na 15.9.13 jsem
plánoval každoroční dálkový přelet, jenže
všichni mi dali košem, že bude neletovo.
Milan si dokonce dal práci a vytvořil tyhle fotomontáže
s tím, že bude pršet.
Počasí
dobré a já plánoval let na Břeclav a případně dál k severu.
Ovšem krosna si postavila hlavu a nenechala se nastartovat.
Zajel
jsem k Milanovi a ten odhalil závadu – opět vysypané ojniční ložisko a tím
poničený motor.
Naposledy to bylo 30.3.13 - viz ZDE! Nalétal jsem od té doby s krosnou jen 10 hodin.
Nebylo
by lepší koupit si tuhle blbinku? Dá se s tím fotit i filmovat a není to
tak poruchové, jak mi říkali.
Letošní
zima byla velice mírná a létat by se dalo každou chvíli. Dní, kdy bylo krásně,
bezvětří a navíc sucho, byla spousta. Nebylo to tím, že já lítat nemohl? :-(
Proletěl jsem se jen 10.11. na Vranově na půjčené Danově krosně – viz ZDE a
16.11. u Želetavy na krosně od Milana – viz ZDE. No a pak naštěstí trochu
polítání v Nepálu, kde to bylo úžasné - spousta článků je ZDE.
Takže
teď už tu mám neděli 16.3.14 a Milan mi ve své nové dílně dává krosnu opět do kupy. Dorazil i David a pomohl nám.
Těch
vraků tam má víc. Nebo to taky lítá? Co má Milan tu novou přítulkyni, čas na
nás nemá už téměř žádný.
Krosna
je sestavená a funkční. Ještě ji na záběh necháme bublat hodinku na volnoběh.
Jenže
venku moc fouká a volá mi vedoucí, že někde nejde proud a musím do práce. Vše
balím a odjíždím. Dokonce až na konci Želetavy si uvědomuju, že krosnu jsem
nepřivázal! Kdyby mi za jízdy spadla a rozflákal bych ji, už by mě z toho kleplo.
Nedávno
měli v Praze nácvik
„blackoutu“, ovšem bez vypnutí proudu,
z toho měli
strach. U nás máme tohle cvičení při každé
větší kalamitě a ostré! Tohle jsme opravili
ještě večer, další bez proudu museli vydržet až do
odpoledne druhého dne. A bez problémů!
Celý
týden mi počasí nepřálo, až v pátek to bylo jakž takž. Sice taky
pofukovalo a na focení nic moc, ale když musíš, tak musíš!
První jarní den přivítám svým prvním letem!
Díky nárazovému větru a bublající
termice to bylo ještě takové hravé. Tady je Peč.
Urbaneč a místní železniční trať.
No
a pak rána, motor ztichnul a následovalo nouzové
přistání. Raději to pokládám do
zoraného pole, bude to případně měkčí.
Přenesu
to vedle na loučku a hledám
závadu. Upadla svíčka a poškodila vrtuli.
Vzpomínám, jak mi Zdenča před letem říkala, ať si
vše ještě překontroluju a dotáhnu, ale já
už neměl čas a takhle se mi to vymstilo.
Loučka
pěkná a dá se tu i odstartovat. Povedlo se a letím dál.
Hradišťko.
Vítr sice stále fouká svěží, ale už bez
nárazů a termiky. Hned je to příjemnější.
Míjím
Dačice a na letišti řádí modeláři.
Borek
a stále rostoucí skládka. Možná tam pro
další generace bude kopec na svahování.
Bílkov a Zahrádky.
Dačice.
Kostelní Vydří.
Místní
kaskáda rybníčků – je jich 19!
Dolní
Němčice.
Volfířov. Dívám se po Michalovi, dlouho nic a pak dva vybíhají na
zahradu. Otáčím a letím zpět.
Ale
byly to jen nějaké děti a Michalovy asi ještě né.
Vody
je letos málo, ale tady to spíš vypadá na zaplavení.
Volfířov.
Lidéřovice.
A
zase Peč. Při zemi nefouká, ale v téhle
výšce letím tam kolem 15 km/h a zpátky
přes 60!
Po
více jak hodinkovém létání
přistávám šťastný a spokojený.
Zdenča hned objevuje poškozenou vrtuli a připomíná
mi své rady.