Je
středa 5.2.14
brzo ráno a my se ve 3.200 m n.m. probouzíme. Jak
jsem už psal, v noci bylo -6 stupňů, teď to ukazuje -4.
Před
sedmou vychází sluníčko.
Vše
máme ojínělé a vypadá
to, že jsme to přežili všichni, dokonce i
já.
Že
jsem si koupil spacák asi jen pro Nepálce, jsem
zjistil
až v noci. Byl
mi nějak malý - úzký a
krátký.
Jak
vyšlo slunko, rychle se otepluje a my se připravujeme na
odlet.
Počasí
nám moc nepřeje, nasouvají se mraky,
škoda.
I
tak
se připravují přelety a domlouvají
vhodná místa na přistání.
Karimatku
nechávám v baráku,
nemám ji kam
dát. Spacák
přidělávám za
popruhy
k sedačce,
vezmu ho alespoň domů vnukovi.
Před
náma už teplo kondenzuje a mění se
v mraky. Stoupáky jsou tam!
Je
po
desáté a první startuje David.
Chvilku
po něm Katka a Ctibor.
Jdu
do
toho taky.
A
tady
jsem s Mirou. Pěkně nabíráme
výšku,
ale Slávek nás vybízí k
odletu, než se to
tu zatáhne celé.
Stáčíme
to do údolí ve směru na Pokharu.
Jak
se
objeví náš stín na mraku,
je kolem něho
duha, což málokdo ví. Většina
motorářů to
zná, mí zdejší
kolegové ne.
Na
fotce je to
jen trochu vidět, foťák si s tím tak
neporadí, na
vlastní oči je to lepší. A hlavně když
je to
ještě blíž.
Nad
mraky samozřejmě termika není, je to klidné a
pohodové. Vzadu, kde jsme byli, to moc dobře
nevypadá.
Slávek
si taky udělal vlastní fotky. On se ale u toho i
usmívá a sluší mu to.
Pěknou fotku si
udělal i Heřman - viz ZDE.
Více
fotek je i ZDE. Dole
to už každý zkouší jinde.
Já přeskakuju
údolí a vsázím na tenhle
hřebínek.
Chvíli
nic, je přeci jenom brzo, pak něco malého
potkávám na začátku.
Přepínám na
jemné pěčínské
řízení, na focení to ale
není.
Přeskakuju
další údolí a
zkouším
zářez ve svahu, nad kterým
lítáme ze
Sarangkotu. Nic tam není a tak
přistávám. Můj let je ZDE.
Nedaleko
před chvílí přistáli
další,
slyšíme se ve vysílačkách.
Ctibor to bral
víc k městu
a ostatní ani nevím. A ani to
nepřihlásili.
Balím
si věci, je toho už méně. Hůlky jsem včera nechal nosičům,
karimatku nahoře,
spacák mě za letu navždy opustil a
poškozený batůžek tady daruju nějaké
paní, ona si
ho opraví. Moc mi ty zde koupené věci dlouho
nevydržely.
Takhle
se tu pere prádlo a na stromech
suší.
Jak
dojdu
k silnici, zastaví tohle auto a na ceně se
dohodneme, takže na bus nečekám.
Kousek
od hotelu mne vysadí. Video je ZDE. A tihle pracanti tu za
pomoci ruční míchačky asfaltují
silnici.
Na
hotelu ukecávám další, že
ještě vyrazíme na Sarangkot,
vždyť je teprve chvíli po poledni a dnes poslední
možnost
si tu zalítat. Zítra
totiž odjíždíme na další
terén
blíž k hlavnímu městu a už se
nevrátíme.
Nepovedlo se. Nikomu se už dnes letět nechce. Beru si taxi a jedu
sám.
Taxíky
tu mají malé a v každém kufru
velkou reprobednu. Bágl se tam díky tomu
skoro nevejde.
Dnes
to chodí slušně. Je nás tu
málo a pěkné klidné
stoupáčky.
Dnes
by to bylo na přeskok na Dickie Danda, jenže vzadu jsou
všechny kopce v mracích.
Ještě že jsme tam ráno nezůstali dýl.
Za
údolím je vidět ten hřebínek, kde jsem
se dopoledne zvedal, a vidím i domek,
kde jsem přistál.
Letím
dnes i blíž k městu.
Chci
si více nafotit tu část, kde bydlíme.
Ovšem počasí mi nepřeje,
začíná se
mračit. Škoda.
Ale
co
ty mraky? Neměl bych raději rychle přistát? Vývoj
počasí tu neznám a tak se
raději vracím na přistávačku.
Kolem
jezera jich je několik, mám to tu už i prochozené
a teď si to ještě nafotím.
Letí
to pěkně, dokonce mi to vyjde až na tu poslední a
námi nejvíce využívanou
přistávačku.
Zato návrat bude delší.
Mé
přistání si fotí nějací
Japonci,
naštěstí se mi to podaří a
ještě si před
fotografy zablbnu. Můj let je ZDE.
Kupuju
si svačinku a přeletové pivíčko. Najednou
všichni přistávají, že by je
počasí taky vystrašilo?
První
motorkář mi zastavuje, pivo
v mé
ruce mu nevadí.
Dokonce si batůžek přendává ze zad na břicho,
abych se
vešel.
Dovezl
mne na hlavní křižovatku a za cestu ani nic nechtěl.
Díky. Děti se vrací ze
školy a asfaltéři ještě
pracují.
Stromy
na hlavní silnici se mi moc líbí. Jsou
zvláštní a takové jsem
nikde neviděl.
Často
tu
na mne volali holiči či kadeříci, abych šel
k nim. Co bych tam ale dělal? Heřman to
zkusil a byl spokojen.
Ještě
se vrátím
k místnímu
létání, třeba se to někomu bude hodit.
Takže od 10
hodin létají tandemáci a podle nich
lze poznat, jak to chodí a do jaké
výšky.
Jak se nabere alespoň 400 m nad start a v horách
nejsou nízko mraky, dá se
skákat na Dickie Dandu. Přímo před
školou je potřeba se vyzvedat alespoň 200
nad ní a pak letět dozadu na svah. To pak
oblítnout až nad nejvyšší
kopec. S min.
výškou 2.500 m n.m. se odtud dá skočit
zpět k jezeru, tak to od nás dali David
a Ondra – viz ZDE a ZDE. No a ti
lepší a
zkušenější, jako např. Přemek, ti to
dávají výš a dál
– viz ZDE. To jsme už byli doma, ale
podle mne tam v horách musí
být na
takový výkon bezoblačná termika.
Ovšem Přemek tu skoro pořád žije,
létá tandemy
a těch pokusů má i víc.
A nejlepší to tu asi bývá
koncem února a začátkem března.
Ptal jsem se ho taky, jestli se tady dá
předpovídat
počasí a termika
i podle nějakých webovek, ale to prý ne. No a
dnes to tam
letěl nějaký Michal Roušal jinak a taky pěkně -
viz ZDE. Dokonce
první let v Nepálu a zrovna pěkný dal
dnes i nějaký Petr Bič - jeho let je ZDE.
Prodejce
píšťal a že jich tam má! A pokud si
dobře
pamatuju, nikdo tu nepoužívá kočárky a
ani
žádná hračkářství jsem
neviděl.
Večer
jdeme na steaky!
Zajímavě
udělaný
svod od okapu až do místnosti.
Tuhle
bankovku nám ukázal Slávek. Tu asi ani
většina Nepálců nezná, řekl bych.
A
tady
je ten Přemek. Přišel se s náma najíst
a rozloučit před naším odjezdem.
Někdo
si dal polévku a samostatný steak.
O
tyhle dva velké steaky na tácích jsme
se na večeři podělili - každý pro tři lidi.
Davidovi
to zase nestačilo a tak si dal přídavek.
Při
návratu na hotel si Ctibor ještě u
místní
pradleny vyzvedává oblečení.
Ráno to
tam dal a nyní to má vyprané,
suché,
vyžehlené a poskládané. I takovou
službu
tu mají, vychází to 20Kč za kilo, a
využívali jsme ji
všichni. Ta to asi u potoka nepere. :-)