Ukážu Vám pár foteček z naší letošní Expedice TATRA 805 kolem republiky a po ultralajťáckých letištích. Letos jsme pokračovali Karlovarským krajem a že bylo na co koukat. Poděkování patří klukům z Hor u Karlových Varů \díky Karle a Milane\, kteří nás přichýlili na jejich letišti, klukům z Chebu, kteří nám místo taky poskytli \nakonec jsme jej nevyužili, protože jsme si dali pivo na nedalekém koupališti a tak už jsme museli zůstat tam\. Zklamání převeliké bylo v Mariánských Lázních - letiště zavřené, oproti tomu, jak jsme tam byli před třemi lety, mrtvo a pusto.Takové krásné letiště se zajímavou minulostí. Snad to není definitivní. Letiště Kříženec u Plané jsem zaznamenal pozdě. Jak já Vám kluci, co máte letiště kousek od domu, to závidím a přeju! Měl jsem možnost zažít u kluků v Horách tu pohodu pod barevnými křídly rogálek a znovu jsem si uvědomil, jak křehké, ale důležité, jsou dobré vztahy mezi klukama na těchto plochách. Na těchto letištích se měří více prací než penězma a práce bohužel nemá vždycky pevný kurz. Ale jde to.
Všem ale doporučuji Karlovarský kraj navštívit, měl jsem ho v sobě zafixovaný z dob za totáče, když jsem tam jezdil na motorce za kamarádama na vojnu. Bečov nad Teplou, Loket, Aš, Františkovy Lázně. V Karlových Varech jsem zašel na letiště Olšová vrata za Jurijem Alexejevičem. Dovolil mi, abych se s ním a s mojí tatřičkou 805 vyfotil. Moc toho ale nenamluvil. Stále ukazoval ke Karlovým Varům, jako by tam někoho znal. Tak jsem mu alespoň poděkoval, že byl u mojí kolíbky \když jsem jel z porodnice, on startoval ke hvězdám\ za to, že mi dal do ní kus leteckého skajtexu a asi i motor z trabanta.
Všem
doporučuji navštívit muzeum AirPark pana
Tarantíka ve Zruči u Plzně - odkaz je ZDE a krátké zpravodajství ZDE. První
muzeum, kde je na exponátech napsáno:
Vyzkoušejte si, vlezte si dovnitř,
potěžkejte a podobně. Velice přívětivé.
Tam jsem si snad poprvé v životě
sedl za knipl mého srdečního
éra MIGu 21. Přimhouřil jsem oči, plynovou
přípusť jsem posunul dopředu a... Ty, tady
chybí kus plechu - na mě volá
kamarád Petr, co éro oblézal ze země.
Tak jsem zase stáhl plyn a rychle jsem
otevřel oči, abych se trefil na dráhu. No jasně, moje
základní chyba. Éro jsem
si předpisově neobešel, než jsem do něj vlezl... A někdo si
odnesl brzdící
štít ke chlívku, to byl ten
chybějící plech. Ale byla to paráda.
Žádný
počítač, pilot byl pilot, co potřebuje zadek a ne
hlídač pocesorů. Jo TADY Vám
přeposílám odkaz na pěkné
povídání MIGchala Borůvky, co
zažil právě ten
zlom, když končily miginy a začínaly gripeni \jinak taky
skvělá éra, ale
taková utažená zatáčka MIGem 21 s
rumunským pilotem na leteckém dni v
HRKR, to mi vypadl párek s rohlíkem z ruky...\
Za celých osmset sedmdesát kilometrů jsem se jich ani nedotknul.
Potkali jsme zase plno chlapů, co jim tatřička rozzářila úsměv, co se k nám hlásili a vyprávěli svoje příběhy s tímto vozem z vojny. A mě tentokrát došlo, kde se vzala ta pověst, která tohle auto provází, že žere. Pravda, norma byla poměrně vysoká na jízdu terénem. Na letištích, kde tohle autíčko jezdilo, však byl beton a tak tu normu vojáčci plnili tím, že benzín, co tatřička neprojela, vyměnili na vycházce za piva v hospodě!
A co napsat na závěr? Že kdyby TATRA vyráběla
letadlo, byl bych první, co by
prodal prázdné flašky \formulka
mého kamaráda Péti\ a šel
si ho koupit! Takhle
si asi za moji tatřičku zapnu vozík s rogálkem,
křídlo fuknu na střechu a tradá
za kamarády někam na letiště. Ono je u
nás fakt krásně a ještě
krásněji z
výšky, ze které je vidět
spíše to hezké. A ještě
krásněji, když vyjde počasí. A
to nám vyšlo na sto procent.
Ať Vám to dobře přistává!
Zbyněk
http://www.pgv.cz/