Pokud nám při našem létání foukají severní větry, míváme problémy s nějakým vyznačeným prostorem v Rakousku a pracně se mu vyhýbáme.
Dohadovali jsme se, co to může být, a nejvíce tipů padlo na nějaký vojenský prostor. Pokud by to tak bylo, nemusel by být o víkendech aktivovaný, a to by bylo fajn. Naposledy jsem se já s tímto prostorem dostal do křížku v sobotu 26.5.12 (článeček je ZDE) a den přede mnou Jenda (jeho článeček je ZDE). A samozřejmě je nás víc.
Proto
jsem se začátkem června
se žádostí o pomoc obrátil na
prezidenta LAA, jestli by nám nepomohli a něco
bližšího nezjistili, že bych to tady
rád zveřejnil pro všechny.
Za
dva dny mi přišla odpověď
od p. Humla, ale moc mi nepomohla. Byly tam jen samé odkazy
na cizí stránky a v jiné
řeči, než které rozumím. Viz zde -
Informace najdou na následujících adresách:
AIS, AIP : http://www.belgocontrol.be/belgoweb/publishing.nsf/Content/Operational (AIP section - password needed)
AUP, UUP : http://www.eurocontrol.be/airspace/public/subsite_homepage/homepage.html (Belgium is part of ECAC region)
NOTAM : http://www.belgocontrol.be/belgoweb/publishing.nsf/Content/Operational (PIB section - password needed)
MET, RADAR, GAFOR : http://www.belgocontrol.be/belgoweb/publishing.nsf/Content/Operational (MET section - password needed)
MH
Ing.
Miroslav Huml
Hlavní inspektor provozu MPK, hlavní inspektor techniky MPK a PK LAA ČR
Takže
jsem mu obratem odepsal –
Prosím
Vás, vy se v tom asi vyznáte víc a na
rozdíl ode mne nemáte problém i s
překladem. Nemohl by jste mi tedy jednoduše
říct, jak je to s aktivací tohoto prostoru?
Alespoň, jak už jsem psal, jestli
je to prostor trvale zakázaný nebo jen někdy
omezený, případně o víkendech
volný?
Dodnes
jsem nedostal žádnou odpověď, ani
zamítavou, takže nevím, třeba ještě někdy dojde. Teď jsem se
s žádostí obrátil na
Brábu a ten mi
ještě
ten den odepsal –
Tak
s tím rakouským prostorem
je to tak:
Jmenuje
se LO D 25A
Allenstein (ta větší část) a
sahá od země do 47000FT = 14 325
metrů nadmořských.
Píše
se u něj:
Vojenská
oblast (dangerous = nebezpečná)
Dělostřelba
země-vzduch / vzduch-země. Vojenská letadla za
vizuálních i přístrojových
meteorologických podmínek.
Průlet
IFR letů může být povolen.
Pokud
je nezbytný vstup letadel za VFR, doporučujeme kontaktovat
před vstupem WIEN INFORMATION na frekvenci 124.400 MHZ.
V
noci nebezpečí kvůli vojenským letadlům bez
osvětlení.
Bohužel žádná zmínka o provozních hodinách, nebo aktivaci prostoru NOTAMem = je stále považován za nebezpečný.
Ten
druhý je LO D
25B Allenstein (ta
menší část) a
sahá od země do 3000FT = 914 metrů
nadmořských.
Vojenská
oblast (dangerous = nebezpečná)
Střelba
země-země.
Aktivace
oznamována NOTAMem.
V
noci nebezpečí kvůli vojenským letadlům bez
osvětlení.
Tak
asi to moc
nepomohlo.
Osobně nevím, jestli Rakouská armáda
válčí i o víkendech, ale soudil bych
spíš,
že ne. Stálo by to možná ještě za
nějaký
průzkum.
Zdar
Brába
Vlasta
http://www.pgv.cz/