Pokud nám při našem létání foukají severní větry, míváme problémy s nějakým vyznačeným prostorem v Rakousku a pracně se mu vyhýbáme. 

Dohadovali jsme se, co to může být, a nejvíce tipů padlo na nějaký vojenský prostor. Pokud by to tak bylo, nemusel by být o víkendech aktivovaný, a to by bylo fajn. Naposledy jsem se já s tímto prostorem dostal do křížku v sobotu 26.5.12 (článeček je ZDE) a den přede mnou Jenda (jeho článeček je ZDE). A samozřejmě je nás víc.

Tady mám fotku toho prostoru přímo z rakouské mapy

Proto jsem se začátkem června se žádostí o pomoc obrátil na prezidenta LAA, jestli by nám nepomohli a něco bližšího nezjistili, že bych to tady rád zveřejnil pro všechny.

Za dva dny mi přišla odpověď od p. Humla, ale moc mi nepomohla. Byly tam jen samé odkazy na cizí stránky a v jiné řeči, než které rozumím. Viz zde -

Informace najdou na následujících adresách:

AIS, AIP : http://www.belgocontrol.be/belgoweb/publishing.nsf/Content/Operational (AIP section - password needed)

AUP, UUP : http://www.eurocontrol.be/airspace/public/subsite_homepage/homepage.html (Belgium is part of ECAC region)

NOTAM : http://www.belgocontrol.be/belgoweb/publishing.nsf/Content/Operational (PIB section - password needed)

MET, RADAR, GAFOR : http://www.belgocontrol.be/belgoweb/publishing.nsf/Content/Operational (MET section - password needed)

MH
Ing. Miroslav Huml

Hlavní inspektor provozu MPK, hlavní inspektor techniky MPK a PK LAA ČR

Takže jsem mu obratem odepsal –

Prosím Vás, vy se v tom asi vyznáte víc a na rozdíl ode mne nemáte problém i s překladem. Nemohl by jste mi tedy jednoduše říct, jak je to s aktivací tohoto prostoru? Alespoň, jak už jsem psal, jestli je to prostor trvale zakázaný nebo jen někdy omezený, případně o víkendech volný?

Dodnes jsem nedostal žádnou odpověď, ani zamítavou, takže nevím, třeba ještě někdy dojde. Teď jsem se s žádostí obrátil na Brábu a ten mi ještě ten den odepsal –

Tak s tím rakouským prostorem je to tak:

Jmenuje se LO D 25A Allenstein (ta větší část) a sahá od země do 47000FT = 14 325 metrů nadmořských.

Píše se u něj:

Vojenská oblast (dangerous = nebezpečná)

Dělostřelba země-vzduch / vzduch-země. Vojenská letadla za vizuálních i přístrojových meteorologických podmínek.

Průlet IFR letů může být povolen.

Pokud je nezbytný vstup letadel za VFR, doporučujeme kontaktovat před vstupem WIEN INFORMATION na frekvenci 124.400 MHZ.

V noci nebezpečí kvůli vojenským letadlům bez osvětlení.

Bohužel žádná zmínka o provozních hodinách, nebo aktivaci prostoru NOTAMem = je stále považován za nebezpečný.

Ten druhý je  LO D 25B Allenstein (ta menší část) a sahá od země do 3000FT = 914 metrů nadmořských.

Vojenská oblast (dangerous = nebezpečná)

Střelba země-země.

Aktivace oznamována NOTAMem.

V noci nebezpečí kvůli vojenským letadlům bez osvětlení.

Tak asi to moc nepomohlo. Osobně nevím, jestli Rakouská armáda válčí i o víkendech, ale soudil bych spíš, že ne. Stálo by to možná ještě za nějaký průzkum.

Zdar
Brába

Jak to vidíte vy ostatní? Nemáte nějaké další informace? Nebo možnost zjistit ještě něco bližšího? Zatím bych tam tedy raději nelítal, co kdyby se náhodou přeci jen trefili?! L

Vlasta
http://www.pgv.cz/