Takže jak jsem v předchozím díle psal – „Prvně jsem nechtěl, že už toho bylo dost, ale když řekl, že
poletí na Jaroměřice, udělal jsem změnu. No a to byl začátek mých velkých
problémů“. Byl. Už při rychlém přejezdu
na František jsem né úplně dodržoval předpisy, a to nedělám rád. Jednomu
motorkáři jsem se dokonce pokynem ruky omluvil. Když jsem dojel kombajn, byl
jsem z toho na nervy.
Pak jsem vyjel na František,
ale startovali z druhé strany a já nevěděl, jak se tam dostat. František
mi poradil (né ten kopec!).
Tam se už všichni připravovali. Říkal jsem, že už
je pokročilá doba, že to chtělo dřív, ale s tím jsem u Milanů nepochodil. Brejcha
ještě zavolal do Náměště, jestli nás
pustí do
jejich prostoru, a jak zjistili, že jsme
padáčkáři, prý nám to v takový
krásný
den ani nemohou zakázat. Bylo to od nich milé! J
Pak
byl větší problém. Když jsem rychle vybalil a
připravil
padáček na startu, zjistil jsem, že mám málo paliva
(asi tak 2 litry). Většinou si sebou do auta beru celý
kanistr a flašku s olejem, tentokrát jsem si
výjimečně natankoval už doma
v garáži před prvním letem a před rychlým
přesunem za Želetavákama si to neuvědomil. Ovšem palivo
navíc neměl nikdo jiný, všichni
už měli natankováno a neměli jsme žádnou hadičku, abych
si od každého trochu
ubral. Poslali mne tedy na benzínku za Želetavu a že olej Milan má. Říkal jsem, že to nestihnu,
ale jiná možnost nebyla. Milan mi půjčil kanistr a mazal jsem. Ovšem na benzínce
jsem zjistil, že peněženka zůstala v pultíku na kopci. L
Ukecal jsem čerpadlářku, že to ještě ten večer
zaplatím buď já anebo Brejcha (asi ho trochu znala), a natankoval bez zaplacení 5 litrů.
Honem na kopec, kde už většina byla ve vzduchu. Jen Panťovi se nepovedlo
rozchodit motor, ještě chvíli jsem mu pomáhal, ale nebylo to moc platné. Honem
natankovat a odstartovat, doba už byla pokročilá.
Ještě chvíli jsme koukali po Panťovi, ale neodstartoval.
Tak honem na Jaroměřice.
Tady je vidět Pavel a Želetava.
Vysílač a na druhé fotce trochu zastrčený barák. Že
by nějaká hájenka? Na kontrolu nebyl čas.
Tenhle kostel svítil už z dálky, až později
jsem zjistil, že to jsou Babice, prý jestli si je nepamatuju ze Zemana.
Kukuřice kolem sloupů byla taky pěkná. A co ty ostatní stopy asi po traktoru? Co tam dělal?
Startoval jsem těsně po sedmé, na zemi jsme měli
být v osm, a teď před Jaroměřicema mi Milan ukazoval na hodinky, že už je
půla.
Byl to už jen kousek a doteď jsme letěli proti slabému větru. Zpět to
bude po větru a tak nám to musí vyjít.
Tak honem pár fotek už při slabém osvětlení, jo jo,
chtělo to letět dřív.
Otočili jsme to zpět, nabrali trochu vejšky a letělo to
55 km v hod. Paráda, návratovku musíme stihnout. Ovšem asi tak ve čtvrtině cesty se najednou změnil
vítr na boční, rychlost nám klesla a začalo to s náma i cvičit. Slunko rychle zapadalo. L
Ani
fotit se už nedalo. Na startovačku jsme
doletěli všichni i když někteří s malým
zpožděním, já asi 5 minutovým. Jen Milan doletěl
včas, do Jaroměřic nedoletěl a raději dal přednost nějakým
děvčatrům v plavkách, které mu mávaly, a pak to
zavčas otočil.
Boční vítr s náma cvičil i při přistávání.
Panťa
nakonec opravdu nepolítal, my ostatní byli s
lítáním velice spokojeni. Ještě jsem zajel
na benzínku splatit dluh.
Milan nás nakonec ještě vytáhnul na poletový rozbor
k němu domů a nad jeho archivním sýrem se to móóóc pěkně kecalo.
Při
cestě domů teploměr ukazoval ještě 25 stupňů. V pátek
má foukat a v sobotu má přecházet
výrazná studená fronta. V neděli pak má
být přes den maximálně 18 stupňů, že by se už
hlásila paní zima? Snad ještě
polítáme i bez motorů, uvidíme.