Ve
středu 25.5.11 jsem neměl v práci
výjimečně službu a i na stavbě nebylo
zrovna nic k práci, co by nesneslo odkladu. Den
předtím si z pietního
místa, kde se kdysi tyčil hrdý masív
Monte Kompostina, pěkně odlétlo pár pilotů
a na středu byla předpověď ještě
pozitivnější. To jsme zkonstatovali
s Mírou v Matějovci
v krásný úterní
podvečer, když jsme se za
ním stavili s Dančou při návratu
z projížďky na motorkách.
V práci
jsem to zabalil ve 13:30 a po krátké domluvě
s Láďou, který jel
vystřídat Víťu na vlekání,
jsme vyrazili.
Když jsme se blížili k Pěčínu,
zkoušel jsem přes vysílačku, jestli se někdo
neozve,
protože na nebi nebyl ani
jeden mráček, natožpak pilot. Po příjezdu na
nás
čekala Barča a zrovna se
chystal Pavel na start se svým novým
křídlem až
z dalekého Švýcarska (nebo
kdeže ty Pokrokové padáky
šijí). Já
jsem nelenil, protože mi Barča sdělila, že ve
vzduchu jsou už všichni, kdo se v tu dobu na
Pěčíně
nacházeli, včetně
starých vrat od chlíva a jedné
jezdkyně na oři,
která projížděla okolo, a mocný
stoupák jí vyzvedal a dívčina se chca
nechca,
nemaje na koníčka ani technickou
prohlídku, ani zákonné
pojištění,
vydala objevovat krásy plachtění. Prostě
podmínky na odlet byly příznivé, a
protože se
startovalo od čarodějnic (cca
z půlky cesty), byla by nehorázná drzost
šanci promeškat. Trochu jsem se
bál nízkých
odpínacích
výšek a potom, co jsem viděl Aplika, jak
přistává hned po
vleku, řekl jsem si, že nesmím zaváhat.
Vláďa
mě připnul, já mu kývnul a za bezvětří
byl odstartován. Ve výšce cca 150m se
vário dožadovalo mé pozornosti, zkontroloval jsem
pozici auta a možných
překážek (Trambusů tam bylo ten den požehnaně) a odepnul se
přímo ve stoupáku.
Byl to krásný stoupák se snosem na
jih, což odpovídalo i předpovědi, a já se
pohodlně vyzvedal 1600m nad start, zahlásil jsem do
vysílačky, že zkusím letět
na Jemnici a pak to začalo ……..
Hniloba
ve velikým stylu a než jsem se nadál, tak jsem
bojoval o to, abych k Jemnici
vůbec dolítnul. Když jsem měl něco přes 300m nad zem,
všiml jsem si, že kousek
pode mnou točí 3 čápi a káně. Nebylo
to těžké rozhodnout se, kde zkusím
poslední záchranu. Naštěstí
jsem tam něco objevil a začal se pracně zvedat, ale
po chvíli jsem objevil 2. nástrahu, kromě
výživných klesáků, kterou si pro mě
mocný Termoska ten den přichystal. Ve 1200AMSL
přišel pohlavek a já se nemohl
vyzvedat ani o fous výš. Pokračoval jsem tedy
dál, zda něco neobjevím a situace
byla pokaždé stejná – když jsem opustil
stoupák, tak 3-4m/s dolů, a když jsem
někde něco vyčmuchal, tak se mi nepodařilo zvednout se nad 1200AMSL.
Nevím, co
to bylo, ale ani prozkoumání okolí,
zda to není někam ufouknuté,
nepomáhalo, a
tak jsem se postupně s břichem u země plazil ke
státním hranicím. Aby toho
nebylo málo tak u Korolup přišel
z ničeho nic ¾ klapík a já,
protože sem
byl na Termosku hodně nazlobenej (chudák schytal moc
nadávek, protože prosby
ten den nepomáhaly), pumpnul jsem zaklopenou stranu takovou
silou, že jsem
myslel, že řidičku urvu. Naštěstí se
padáček hned zregeneroval a plazili jsme
se dál.
Přede
mnou už byla vidět přehrada a Rumburakov a já ve
vysílačce slyšel Míru
s Milošem a Boeingem jak se dohadují,
kam poletí, což mě motivovalo
bojovat dál. Jednu chvíli jsem si
říkal, že už to vzdám a přistanu někde u vody,
ale když jsem slyšel Míru jak se ve
vysílačce ptá, kudy má obletět Znojmo,
řekl
jsem si, že se asi letět dá, když tam dolítli přede
mnou a opět jsem měl motivaci
a kvůli svozu jsem to začal tlačit bokem na vítr. Už to bylo
hodinu a půl, co
jsem naposledy opustil pěkný stoupák, jak ho
znám ze slabikáře, a sil ubývalo.
Před
Vranovem ale přišla konečně vzpruha.
Krásný 2,5m/s stoupáček mi pomohl
přeskočit údolí a další
stoupáčky byly tak, jak
je mám rád. Ale zbytečně jsem chvátal
a
nedotáčel (asi z té euforie, jak to pěkně
chodilo) a to mě asi posadilo na
zem u vesničky Milíčovice. Nakonec to dalo 2:45 hod letu a
smíšených pocitů - můj let je ZDE. Kdyby
nebylo toho pěkného spravení chuti ke konci,
nevím, s jakými pocity bych
jel domů.
Po
sbalení padáčku jsem vyrazil
k místní pumpě, kde na mě čekala velice
milá obsluha
a teplé menu za 65,- Kč, točený
Kozel 11
a než jsem stačil dopít 2.
pivečko, byl u mě Láďa s Boeingem. Všem,
kteří poletíte kolem Milíčovic a
nebudete honit kilometry, a budete chtít někde
přistát, vřele doporučuji. Prostě idylka
a krásné zakončení letového
dne plného námahy, potu a slz radosti i smutku
(jestli už moc nekecám). Láďa jel pro Boeinga a
mě. Bára svezla Míru a Miloše,
kteří to dotlačili za Znojmo, a všichni jsme se
sešli na 5 minut na pokec ještě
na Pěčíně. Zde už čekal Václav i Pavel (oba taky
polítali) a pokračovali jsme domů. Všechny přihlášené přelety z toho dne jsou ZDE.
Nakonec
to byla dobrá zkušenost
v čisté termice a zkouška vůle, ale
hlavně
PĚKNÉ
TO BYLO!