Na čtvrtek 5.5.11 nám počasáři naplánovali pěkné létací počasí. Výjimečně jsem si vše vzorně připravil, baterie dobil, vzal si teplé oblečení i rukavice, sbalil a vyřídil si v práci od 11 hodin volno. Dokonce jsem na letišti v Náměšti domluvil povolení našeho startování v jejich aktivovaném prostoru TRA 83. Sice prý budou mít ostrou munici, ale letí s ní na střelnici, nás nechají. J
Ovšem pak začaly problémy – prvně nemohl náš vlekař, obětavě ho nahradil Láďa, pak nebylo naše vlekací auto a obětavě nám Macík nabídnul své.



Už to vypadalo nadějně, ale tím problémy neskončily. Ráno sice bylo krásně jasno, ale už v 10 hodin se dost zatáhlo. L

 

Když jsme s Milošem dorazili na Budkov, ještě se nelétalo, protože Macíkovo auto nebylo kompaktibilní s naším Kopulínem. Naši technici si s tím ale poradili a šlo se na věc.



Byla dost zima i na zemi a každý se oblékal jinak. Nejspíš podle toho, jak dlouhé létání plánoval. J




První startoval Lukáš, hned se chytil, nabral výšku a zmizel. Měl velkou motivaci - Miloš mu před startem vyhrožoval, že nesmí přelétat Poupata, takže o to více se snažil. Po něm šla Jana, ta už musela bojovat více, ale zadařilo se jí a taky odletěla.



Pak nás startovalo více, ale nedařilo se. Honza si trochu dvakrát zalítal, ale žádná sláva a vracel se zpět na start. Někdo se občas zachytával nad jezedákama, ovšem bylo to jen takové bublinkování. Já to při druhém startu viděl nadějně, protahovali mne stoupákama, přede mnou Štěpkov i celé okolí bylo výjimečně nasvícené, já měl odpínací výšku přes 600 m, ale zase nic.



Pak nám ještě pro jistotu službu vypověděl Mišpulín, naštěstí Honza vytáhnul jejich vlekání a zachránil nás.




Já si řekl - do třetice a dost! Naštěstí mi to konečně vyšlo. Při letu zpět nic, až teprve za Budkovem to chodilo, ale krásně! Za chvíli jsem byl pod základnou a rychle letěl pryč, aby mne to nenasálo. Tam ale byla zima!!! A Honzo, díky za vlek!




Ovšem mrak byl velký a dál to nezvedalo. Dle předpovědí měl foukat sever a tak jsem měl celou dobu zafixováno, že poletím na jih a případně v Rakousku proletím mezi zakázanýma prostorama. Dokonce jsem se už ve středu pokoušel zjistit, jestli ta střelnice, či co tam mají, bude aktivovaná. Cíle máme mít velké, ale je třeba je případně upravovat. Na startu foukal sever až severovýchod, takže mi to prvně odpovídalo, jenže tady se to stáčelo k JV. A tady jsem asi udělal chybu a držel se svého původního plánu. L



U Bítova to chvíli vypadalo na přistání, doufal jsem, že mi alespoň přiletí pomoct Rumburakův krkavec. Nepřiletěl!



Pak jsem se alespoň kousek vyzvedal,




přeletěl velký les a znovu bojoval.



Za Podhradím nad Dyjí jsem se po delší době vyzvedal opět až k základnám a dokonce musel dávat uši. Tam mě to tlačilo na východ, ještě jsem asi svou chybu mohl napravit, jenže já trval na svém původním plánu.



Už jsem v Rakousku, podle políček je to úplně jasné. Na rybnících je vidět, že dole od západu dost fouká, teď už směr letu němůžu zásadně změnit, letěl bych na letiště ve Vídni. Tam by mi přistání asi nepovolili.



Občas ještě něco chytnu, ale stále mne to tlačí na Vídeň. Takže teď už buď a nebo.



Stále více a více letím na boční vítr, klesá mi rychlost a zkracují se vzdálenosti na přeskoky.



Pak stačil jeden velký mrak a z malých políček jsou rychle velká pole. L



Po dvou hodinkách a 46 km jsem přistál. Můj celý let je ZDE.



A tady je vidět, jak jsem se tlačil mezi prostory. Po sbalení jsem si zavolal ESA (Elitní Svozovou Asistentku) a sám se vydal na nádraží, že bych ji jel naproti.



Nic vhodného nejelo, tak alespoň pár fotek mašinek.



Krásná zahrádka. To mi doma udělat manželka, tak jsem bez svozové asistentky!



A takhle si mne našla a odvezla domů. Prostě ZLATÁ ŽENSKÁ!



No a jak dopadli ostatní? Moc nevím. Jana ani nikdo jiný to ještě nepřihlásili a Luky dal 65,9 km. Ten měl rozum a včas to uhnul na Znojmo. Jeho let je ZDE. Zatím mi svůj článeček neposlal, třeba to ještě napraví. Uvidíme.

Pěkné to bylo!

Vlasta
http://www.pgv.cz/