Kdyby
mi někdo na konci minulé sezóny řekl, že už
v dubnu následujícího roku
budu psát článek o první
uletěné stovce, asi bych se zasmál, ale ve skrytu
duše
bych doufal, že to kilo příští rok
dám. Vždyť kdo z nás takový
cíl neměl,
nemá nebo nechce mít?
Předpověď
na víkend jsem bedlivě sledoval už pár
dní předem a přesto že to v sobotu
vypadalo, že si s oskarem zahrajeme na schovávanou,
nechal jsem se
strhnout kopulínskou panikou a na Pěčín přijel
pouze ukázat, co mám
v batohu. Po hodince smysluplných
konverzací se slunce definitivně ukrylo za
peřinu, pod kterou ti nejurputnější
z nás stále zkoušeli
štěstí. Věci jsem
ani nebalil zpět do batohu, hodil je do kufru
s tím, že zítra dojedu a
bude s tím menší
starost…
V neděli
17.4.11 už bylo od rána jasné, že to bude naprosto
jiné, lepší počasí.
Přihlášení
jakoby se rozdělili na ty, kteří chtějí do
vzduchu napapaní a ty, co budou
hladovět na úkor svého výkonu.
Víťa v neděli nemohl a tak hrdina dne
Láďa
vypsal lano na 11:30, aby neurazil ;) A aby ta anarchie byla
kompletní…o své
identitě dosud nic netušící dvě Bukvice se sešli u hnoje pro jistotu už
v 11.
Za
tak brzkého startu jsem měl v hlavě triangl někam k
Hradci a severem zpět
ke startu. Už po vymotané stovce lana jsem ale značně
znejistil sílou větru.
Auto jelo krokem a nakonec jsem se odepínal
Všechno
to šlo dobře do doby, než nebem začaly létat Bukvice. U Číměře jsem potkal
první. Lukynova Veguše klouže jedna radost a
čekala nás spolupráce bezmála
dalších
Musím říct, že v podmínkách rozlitých mraků a neurčitých rozpadů je perfektní s někým letět, zvlášť s někým, kdo je ve stoupáků podobně sjetej endorfinem jako vy...řvali jsme jak malí kluci :)
Optimismus nás opustil u Třeboně, kde jsme poprvé zjistili, že to dnes nebude zadarmo a museli se spolu dokonce rozloučit. Lukáš podlehl kouzlu černých základen a vydal se do oblasti pro mě až moc zastíněných.
Ve skutečnosti jsem to ale byl já, kdo změnil směr letu více k jihu. Výměna rukavic proběhla už u Kunžaku, ale ve vzduchu jsem byl už 4 hodiny a pocit mrazu střídala touha pomočit si záložku.
Zde mě poprvé přepadla myšlenka jít na zem a možná by se tak i stalo, kdybych nepotkal větráka a v dálce přede mnou neviděl toho poupěcího plnokrevníka (že to byl Macek jsem zjistil až druhý den)...
V tu ranu sem
termosku prosil ještě o
jedno bidlo. Prosím pane Rumburaku, tady ho
máte... Bylo nejhezčí, klidné,
široké a měl jsem pocit, že bylo opravdu
zasloužené, dobral jsem si
Až zde mě poprvé napadlo kouknout, jak jsem daleko...Od té chvíle sem si ten let opravdu užíval, sen se stal skutečností:)
Už jsem tolik neplánoval, nehledal varianty, nehlídal si výšku, prostě sem vypnul a kochal se. A byla to ta nejlepší doba - nádherný Český Krumlov s Vltavou, Lipenská přehrada a na obzoru Šumava.
Ani mě nemrzela ta kamera vybitá mrazem, tohle si budu pamatovat dlouho. Jak se blížil ten břeh Lipna, začal sem přemýšlet co s tou výškou provedu. Tady končí legrace, vody hafo, mosty nikde, jen přívoz pro pár aut. Tak to byla výzva. Přistanu na druhé straně a přívozem se projedu po Lipně zpět. V té době sem viděl, jak někdo (Vlasta) hobloval nasvícené východní břehy Lipna, pak sem ho ztratil. Namaloval jsem si to hezky, ale na druhém břehu, nafukované straně Šumavy, to chodilo taky, přestože slunce na druhé straně Šumavy pomalu klesalo k obzoru. Tak jo, mrknu ještě na ty sjezdovky a jak to vypadá za hranicemi. Tenhle a další stoupáky už opravdu bolely, hlava mně na těle ne a ne držet ať točím vlevo či vpravo. Let přes první větší kopec Šumavy Hochficht za to ale stál, je to opravdu paráda.
Je tam spousta lesů, ale výšky jsem měl dost nato, kdykoli to pustit po větru do německých nížin na přistání.
Další planá představa byla, že se proletím na sever po hřebenu Šumavy. Nad Hochfichtem jsem ale ani nedotočil základnu a zlákaly mě jako obvykle větroně. Kloužu za sluníčkem skrze kousek Rakouska do Německa...Už asi 2 hodiny se mi to snad všechno jen zdá a teď se o půl šesté zvedám spolu s nějakou klubovkou někde v Německu v závětří Šumavy. Už mi vypnul mozek, ležím v sedačce, hlavu podpírám ramenem a kašlu na ustřeďování, někde mě to vyplivne a pak to pošlu na dokluz támhle do té vesnice...Waldkirchen. I GPS mi dala za pravdu, ztratila signál. Vede tam železnice, bude určo ještě nějaký spoj na hranice nebo dál, říkám si. Ale to jsem ještě nepřistál...
Nohy
procvičuji už od hřebenu Šumavy, ale stále nejsou
stavu udělat jediný krok,
aniž bych si minimálně nezvrtl kotník. Vybral sem
si hezkou louku nedaleko
nádraží, až ve
S dotykem
země se mě pochopitelně zmocnila neskutečná síla
okamžiku a spokojenosti,
určitě někteří znáte...je to droga!
Políbit
padáček, sbalit, vysvětlit skopčákům, že sem
v pohodě, vyřídit pár sms a
hovorů a nakonec zjistit, že vlak odtud jezdí
dvakrát do měsíce a autobus
v 8 ráno dalšího dne...
Tak
jsem tak trajdal tím hezkým městečkem a
úplnou náhodou jsem potkal
zajímavého
chlapíka, instruktora rakouské
sokolnické školy s jestřábem
na ruce. No
rukama nohama jsem ho ujistil, že máme stejný
koníček a pohodlný svoz na přechod
Strážný byl na světě. Na hranici jsme si vyměnili
mejly, asi se pobaví, až mu
napíšu, co následovalo...
Opuštěná
slečna opodál se podezřele křenila už když jsem vystupoval
z tý káry. Než
jsem si vyndal budnu na zahřátí, najednou tam
byly tři a já dumal, která to
z těch tří byla, křenili se na mě
všechny stejně. Cesta k poslednímu
nasvícenému flíčku u silnice vedla
jediná...“Koho táhneš
v tom báglu“
začala naše konverzace, jak pokračovala nechám na
vaší představivosti, ale
napovím, že byla zakončená zoufalým
telefonátem Vlastovi, který se zatím
spokojeně
se zbytkem dosavadní posádky mackobusu cpal
daleko a v bezpečí ... a že
pomalu vyrážejí pro mě. To mi na klidu nepřidalo
a tak po vzájemné domluvě jsem
se já a zbytky moji počestnosti vydaly stopovat
naproti...Věřte mi, není nic
těžšího než chytnout stopa na
hranicích v zástupu
děrovaných punčoch rozličných
barev, a když už vám to vyjde, můžete jen doufat, že ten
řidič bude heterosexuál.
Klaplo to celkem rychle. „Zdravím, kam jedete?,
potřebuji směr Volary“... Buď
byl hluchej nebo nechtěl věřit, že právě nabral někoho
s koulema. Nakonec
se ukázalo, že obojí bude tak trochu pravda.
Voroštoval rádio a spustil, že tu
trasu jezdí denně a vozí do
Strážného kámoše do
práce, a že občas nějakou holku
popoveze, vždyť by tam prej zmrzly. Děda z pohádky,
fakt. Po několika
roztržkách kam to vůbec jedem, a zda bychom se neměli otočit
a jet na Volary
přes Lenoru, mě lišácky vyvedl
z nejistoty a vytáhl navigaci, která se
do
toho jeho pohybovadla hodila asi jako parkovací asistent do
bagru. Něco tam přes
ty luxfery na očích naťukal a hle, jedeme dobře...Kdybych
neměl v kufru
bágl s mazlíkem, tak mu v tom
Vimperku asi vyskočím za jízdy z auta,
ale asi mu ta odplata za moje nevhodné pohlaví
takhle stačila a vysadil mě na
křižovatce. Řekl, že si za to můžu sám a odjel směr Volyně,
kterou pravděpodobně
naťukal do tej mašinky :(
Náladu
mi znovu zvedl kdo jinej než Láďa, který
chudák musel jet ve staříkově stopě
dál, než kdybych na něj čekal
v nevypočitatelném Strážném.
Prostě Láďa, ten
člověk byl ten den nesmrtelnej, odvlekal celý
Pěčín, aby pak mohl večer
usednout za volant mackobusu, posbírat Vlastu, Macka, mě,
Stříbrňáka a Toma na
konci světa a odvézt nás bezpečně domů.
Co
k tomu víc dodat, zase jeden povedený
kumulyday na Pěčíně. Pro spoustu
lidí dostává
létání co rok to nový
rozměr, nový smysl. I moje
očekávání se mění
jako bukvice po dešti, boptnají ;) Rozhodně
kdybych neměl spálenej xicht „na emila“,
omrzlá kolena, knedlu v krku a
krk dřevěnej, nedlužil bečku a nemusel psát tohle monstrum,
řekl bych, že to
bylo pěkné.
Takhle
musím říct, že bych se
s radostí klidně rozkrájel pro to
zažít to znovu!
:)
Bukvice
jedouuu ;o)
Rumburak