V sobotu 2.4.11 jsme se sešli na devátou u
Miloše, že se bude upravovat odviják. Já přišel rovnou v pracovním a se
služebním autem s tím, že ve 14 hodin musím být v práci – na TRW
v Dačicích. Padáček jsem si samozřejmě vzal taky, že si třeba od jedenácti
do půl druhé polítám. Miloš už měl odviják upravený, jen ho potřeboval
vyzkoušet a doladit, takže jsme se rovnou přesunuli na Pěčín. Bylo ještě dost
mokro a počasí nic moc, hodně mraků a sluníčko nevidět.
Dali
jsme pár startů, u
Pěčína foukalo na starty dobře, ale výš foukalo
obráceně, takže jsme pak auto
rychle doháněli a odviják méně zatěžovali. Zkusili
jsme to i z druhé
strany, starty byly horší, ale nahoře to zase bylo
lepší, i výšky byly větší.
Některé kolegy jsem taky pobavil tím, že se mi
v pultíku prorazila plechovka s pivem a vypadal jsem, jako když se
…….
Termoskův hrobeček přes zimu vydržel, teď jsme ho
už raději uklidili. Jen ať vstává a snaží se! J
Když přijel Macík, vytáhnul berle a belhal se ke
mně. Šel jsem mu naproti a ptal se, co se mu stalo. Prý předevčírem nějak blbě
došlápnul a tak se na nás alespoň přišel podívat. Politoval jsem ho, ale tím
jsem ho tak rozveselil, že se zázrakem uzdravil. Jak vidíte, udělal jsem mu ohromnou
radost, že mne nachytal, darebák jeden! L
Pěkného počasí jsme se přeci jen dočkali a postupně
to začalo bublat. Dorazila i partička s JaHovými, protože u nich se počasí
ještě nelepšilo. Dalo se startovat jak od Pěčína, tak od Hříšice, foukalo
porůznu. Čas běžel rychle a první se
pěkně chytil Macík až někdy po půl jedné, vyzvedal se až pod základny, chvíli
polítal, ale pak vyhníval a přistál zpět, vyhnívali i další. To bylo nějaké
podezřelé.
Mně se už krátil čas na létání, a když mne Míra po třinácté
hodině táhnul, rvalo mne to nahoru hned po startu. Ve dvoustech metrech jsem se
ještě nechtěl odpojovat, že pak si najdu něco jiného, ale nepovedlo se. L
Vrátil jsem se zpět na start, tam se už dělala
pěkná fronta, už bych se na řadu nedostal a musel odjet. Ale první byl Rumburak
a zrovna se tam objímal se dvouma pěknýma děvčatama, udělal jsem jim snímek a
jelikož je asi ještě nechtěl opouštět, a věděl, že mám nakvalt, pustil mne před
sebe (nebo místo sebe? – to nevím, jak mu to u jiných prošlo).
Dost pracně, ale přeci jen jsem si stoupáček našel
a postupně se vyzvedával. Létal tam se mnou ještě někdo, původně jsem to tipoval
na Boeinga, ale ten to nebyl, až později jsem zjistil, že to byl Bery. Pak jsem
ještě pozoroval Honzu, ten startoval po mně z druhé strany, jak se
v půlce dráhy odpojil a taky zvedal.
Čas nástupu do práce se mi rychle blížil, a i když
jsem měl pěknou výšku a začalo to pěkně fungovat všude, musel jsem letět na
startovačku k autu. Klapal jsem i uši, abych byl na zemi dříve. Ještě mi vysílačkou Láďa hlásil, ať je vypustím, že
Boeing půjde místo mě. J
Pak jsem viděl startovat Janu, taky se v půlce
odpojila a vypadalo to, že dost bojuje, ale vyhrála to, a když jsme se míjeli,
otočili jsme se kolem sebe a zamávala mi. Zase jsem dal ouška a šel na
přistání.
Čas
byl akorát, ovšem pak jsem i v té malé
výšce potkal takový pěkný stoupáček,
že jsem to ještě musel zkusit, to by mi
jinak Termoska neodpustil. Chtěl jsem jen krátce, ale byl tak
pěkný a dařilo
se, že jsem rychle vše musel přehodnotit. Naplánoval jsem
tedy vyzvedání a
přelet přímo na pracoviště. Povedlo se! Vyzvedal jsem se,
chvíli ještě zalítal s Honzou, Janou i Berym, a
letěl k TRW.
I když nerad, u TRW
jsem musel rychle přistát. Místama mě to zase zvedalo, hledal jsem místa bez
stoupání, a opět dával ouška, ale přistál jsem.
Zpoždění
jsem měl jen
pětiminutové, ale pracoviště jsem už kontroloval
z výšky, to mi musí projít, a byl jsem
tam
dřív než očekávaný bagr. Pak se se mnou ještě pracující kolega otočil na
Pěčín pro auto, jen krátce jsme něco prohodili, a zase jsem se vrátil na TRW.
Stále mi někdo létal nad hlavou těsně pod mraky, prostě k vzteku! L
Z pracoviště jsem často zvedal zrak na
oblohu a tiše záviděl. Bylo vidět, že to už chodí všude a nejspíš všichni i
lítají. Po
práci (byla jen krátká, jenže v blbej čas) jsem se
po 16. hodině vrátil domů na oběd.
Jedli jsme venku za barákem, a když jsem se napil piva
z flašky, jak jsem se zaklonil, málem jsem
se při pohledu na nebe polil - jak ten řídící
provozu v Top Gunu! Pod mraky si v mém prostoru
přelétávají dvě křídla, ani netočí a
vypadají, že ani výšku
neztrácejí. To by mě čerti vzali!!!
Navečer
jsme po práci na zahrádce ještě poseděli,
já povídal zážitky
z létání a doufal, že v neděli si snad
zalítám
víc.