Původně se domlouvalo, že víkend strávíme létáním na Pálavě s večerní ochutnávkou vín a burčáků. Paráda! Zdenča se honem pustila do pečení, ale potom jsem to bohužel všechno musel zkonzumovat já, protože akce byla zrušena. Pak mám mít figuru! L

 

Takže jako náhradní řešení jsem si naplánoval již tradiční dálkový přelet s krosnou, protože mělo být pěkné počasí a foukat. V sobotu až příliš, ale na neděli s údajně magickým datem 10.10.10 to vypadalo dobře. Při zemi mírný východní vítr a ve výšce měl zesilovat.




Už v dubnu jsem plánoval létání kolem zámečku v Hluboké (článeček ZDE), teď to vypadalo nadějně. Okouknul jsem mapy, a jak jsem zjistil, měl jsem v cestě letiště Hosín, který je i příliš blízko Hluboké. Chtěl jsem se s nimi pro jistotu domluvit o případném přeletu či nevelkém obletu, ale to jsem narazil. V knize Databáze letišť jsem objevil číslo na pevnou linku, kde to nikdo nebral, a jedno číslo na mobil. Ovšem majitel mi nakonec vynadal, ať ho v sobotu neotravuju, že je tam jen správce, stará se o vodu, topení apod. a ať mu dám pokoj. Jiné číslo mi nedal a ať si to najdu na internetu. Zkusil jsem zavolat do Prahy na řízení letového provozu, ale tam mi dali taky jen číslo na toho správce! Nakonec jsem se dle internetu dovolal nějakému předsedovi AK, ovšem ten byl někde v terénu a během chvilky mu asi došla baterie v mobilu. Nedomluvili jsme se.

I tak jsem se rozhodl vzít svojí novou helmu na výlet - na Hluboku. Jen ať si to taky užije! J



Poprvé jsem si za dobu používání této krosny dal plnou nádrž - 12 litrů.



Zdenča mi šla pomoct s odstartováním a uděla i pár fotek.



Ještě jsem svému budoucímu sousedovi nafotil chaloupku a vyrazil na přelet.



Český Rudolec



Podzim nám už krásně vybarvuje stromky, ze shora to vypadalo dobře, ale inverzní počasí focení moc nepřeje.



Když jsem byl dál či výš, fotky byly zamlžené, a zblízka se mi to zase nevešlo do záběru.



Tady byly na rybníku zajímavé ostrůvky. Jak jsem se zvedl nad inverzi, letělo to rychleji - tak do 60 km/h.



Hradci jsem se vyhnul, abych si nafotil zajímavé sídlo - prý Putinovy dcery, ale byl jsem dost vysoko. Snad tedy příště.



Třeboň nebyla daleko, ale díky neproniknutelné inverzi jsem ji chvíli marně hledal a držel se raději silnic.



Tady je pěkné rozcestí a Schwarnzenbergova hrobka.



Třeboň





Kouř z Temelína byl vidět už dlouho, vršky šumavských a alpských kopečků taky, a pak začal prosvítat i zámeček Hluboká.



Letiště Hosín jsem velkým obloukem obletěl, žádné letadlo jsem neviděl a první jsem potkal až nad Hlubokou. Spíš teda druhé, protože první se mnou bylo už nad Třeboní.



Zámeček je opravdu nádherný. Jak ze země, tak ze vzduchu.
J



Jak jsem na jaře odhadoval spoustu místa na případné přistání, tak tam opravdu je. Ale nevím, co by mi ti golfisti udělali!



Zdenča mi dělala vzorný pozemní personál a celou cestu mne s autem stíhala. U Třeboně mě i předjela a slíbila, že mě nad zámečkem vyfotí. Ovšem pak mě do vysílačky oznámila, že je tam nějaká velká objížďa a že přijede později. L



Já se zámečku nemohl nabažit! Fotek jsem udělal spoustu a další stejné průlety musely být ještě pro kameru.



Pak ještě vyzvedání nad golfistama (ještě že tam není střelnice) a jelikož v nádrži bylo ještě palivo, tak hurá dál po větru.

Hluboká a Zliv.



Opět jsem se vyzvedal nad inverzi, kde bylo úplně klidno (dole termika alespoň pobublávala), a zde to letělo i rychleji.



Pokud jste si někdo nevšimnul, tak na GPS je teď 73 km/h a přitom jsem ani nemusel držet řidičky, jak to bylo klidné.



Paliva jsem měl dost na opuštění republiky, ale to už teď není takový zážitek, jak před rokem 1990. Na Šumavu se mi taky nechtělo a tak jsem vzal kurs na Klatovy. Zdenče jsem vysílačkou průběžně hlásil města, která míjím. Jak bylo slunko výš, tak lépe prosvicovalo mlhovinu a bylo vidět víc a dál.

Vodňany  a vršky Šumavy



Strakonice




Jsou to kraje a města, nad kterýma jsem ještě neletěl. Na fotkách to není tak pěkné, jak ve skutečnosti.




Horažďovice



Před Horažďovicemi mi došlo palivo. Výšku jsem měl, rychlost taky - tady to už letělo i devadesátkou! Opět klidné.



Tak si to tak plachtím a dívám se, kde přistanu. Trochu jsem měl obavy z přízemního větru, protože mi při klesání rychlost nešla až tak rychle dolů. Tady jsem uviděl benzínku, tam je vždycky co jíst a pít, bylo to i vhodné místo na přistání a prapory pro určování směru i síly větru tam mají taky vždy. Jen pěkná loučka mi tam chyběla. J



Nad zemí už tolik nefoukalo, jen to bylo trochu bublavé. Přistál jsem tedy za obcí Nalžovské Hory. Dostalo se mi i pěkného přivítání. Jen se trochu zarazili, když jsem jim řekl, že jsem přiletěl téměř z Moravy.



Benzínku jsem ani nevyužil. Než jsem vše sbalil, Zdenča byla u mne. V pultíku jsem sice ještě měl připravený olej pro další tankování, ale už se mi opravdu dál letět nechtělo. Kdybych měl v nádrži o litr víc, mohl jsem ještě obhlídnout Klatovy, ale i tak mi to bohatě stačilo.



Cestu zpět jsme pojali výletně a Horažďovice si prohlédli i ze země.



Dali jsme si tam i dobrý oběd.



Zde je výpis na GPS - 169 km, 3 hodinky letu a maximální rychlost (bez speedu) 93,1 km/h


Video mám ZDE.

Pár tzv. dálkových přeletů z minula mám ZDE.

Pěkné to bylo!

Tohle krásné počasí je už pár dní a má vydržet až do čtvrtka. Měl jsem i pár telefonátů, jestli si ještě nepůjdu zakrosnit a letět i někam dál, ale nejsem přeci žádný závislák, né?! Ovšem už to dělá problémy ve městech, kde si díky špatným rozptylovým podmínkám užívají smogu. Jo jo, nahoře je krásně!

Vlasta
http://www.pgv.cz/