V pátek
po
půlnoci nám konečně skončilo
vojenské letecké cvičení FLYING RHINO
2010 a díky špatnému počasí
jsme za ty
tři týdny asi o nic moc nepřišli. Do vzkazů jsem
napsal, ať si každý na tento
víkend objedná létací
počasí a že to jde ZDE. Já to udělal taky,
vrátila se mi i
potvrzená objednávka, kde jsem požadoval
slunečné počasí, jenže jsem zapomněl
na vítr. A to byla chyba! Slunečno sice bylo, ale
vítr nás dost trápil.
V sobotu
to tolik nevadilo, protože jsme se alespoň
mohli dívat na
Mistrovství světa v
hokeji na zápas našich se
Švédskem. Hlavně
ta třetí třetina, pak nastavení a
nájezdy
byly přímo infarktové! A vyhráli jsme!!!!!
J
V
neděli 23.5.10 bylo taky větrno. Nevěděli jsme, jestli se sklidní, ale Kostelní
Myslová nám už vítr raději ani
nepředpovídala. L
Pár
zájemců se na létání
přihlásilo, jenže jak
jsem zjistil, náš hlavní vlekař byl na
nějakých závodech v J.Hradci a
záložní měl nějaký důležitý
oběd, na kterém musel být. Ptal jsem se, jestli
je
to předsvatební, ale prý ne a více mi
říct nechtěl! No a tak jsem se jako
vlekař přihlásil já a sraz naplánoval
na dvanáctou do Nových Dvorů. Vlekací
auto jsme s Láďou v Dačicích
vyzvedli a ve 12 hodin jsme byli i
s namontovaným Mišpulínem
připraveni na vlekání.
Ovšem nikde
nikdo a Láďovi se do toho ani nechtělo i když
v přihlášce napsal –„
Pokuď
by počasí přálo tak jak bylo objednáno
přijedu také. Dle větru to vypadá na
Dvory, Radkovice či Rancířov a pustit to na Alpy.“
Vítr byl
živější a jen občas trochu z boku.
Postupně přijížděli další a
další,
dokonce dnes byli k dispozici i dva řidiči. Vypadalo to, že si
i rozumí. J
Po
delší době zkusil letět Rumburak.
Když
přistával, prý i sprostě nadával, co
to
s ním ve vzduchu dělalo, a už
vícekrát nechtěl letět.
Jenže
letět nechtěl ani nikdo další a tak jsem
to vybalil já a doufal, že mne někdo cukne.
Když
jsem byl připraven na start, přišla
přeháňka. Všichni zalezli do aut, ale mně přeci
žádný májový
deštíček
nevyžene,
že!
Počkal
jsem si, až se vyčasí a až se to trochu
nahřeje, a hurá do vzduchu. Až později jsem se dozvěděl, že
mě nikdo nechtěl
vyvlekat, a nakonec to zkusil
Láďa, který vlekal poprvé. Ale povedlo
se mu to! Díky!
Nebylo
to výrazné, ale postupně jsem se zvedal a
zase klesal, když jsem byl dál, tak jsem se vracel a doufal,
že už někdo další
odstartuje. Nahoře ani tolik nefoukalo a i když mraky rostly do
výšek, bylo to
klidné a pohodičkové.
Váhal
jsem, jestli to neotočím po větru a
nevydám se nad Rakousko, ale chyběla mi má
nejoblíbenější a spolehlivá
ESA. L
Letěl
jsem zpět nad vodárnu pod právě
rostoucí
mrak a tam jsem si to pěkně užíval. No užíval,
spíš jsem se tam pěkně vybál, co
to se mnou dělalo, ani fotit jsem si nedovolil! J
Ani
nevím, proč stále nikdo nestartoval, i když
jsem se tam po okolí dlouho vozil, ani Miloš do
toho nešel. Teď jsem se pěkně vyzvedal,
a jelikož jsem už byl daleko a nad lesem, na návrat to
nebylo.
Základny
byly v nějakých 1500 m n.m., jednu
chvíli jsem musel dávat ouška a když
mne to později nechtělo pustit dolů ani
v modré díře, byl jsem překvapen a začal
se bát, že se mi to všude zavře a zabouří.
Byl
jsem už nad Rakouskem (lze to poznat podle malých
políček) a dál se mi vůbec nechtělo. Kdo by pro mne jel? Přechody jsou dost daleko.
Vzal
jsem to zpět a viděl, jak se to nad Čechama
uklidňuje a rozpadá, zato nad Rakouskem to vypadá
na bouřky. Neotáčel jsem to a
raději po více jak hodince přistál. Že by
zbabělec? Můj let je ZDE.
Nejhorší
bylo, že jsem sebou neměl přeletové
pivíčko! Asi bych si ho zasloužil. J Při
balení se u mne stavil prý nějaký
známý od
Želetaváků (mám je pozdravovat) a netrvalo dlouho
a přijel pro mne Láďa. Díky!
Že by má nová ESA? J
Vrátili
jsme se zpět na Nové Dvory a už nikde
nikdo, jen tam na nás počkal Rumburak.
Delší dobu po mně prý ještě
odstartoval
Rosťa a taky se povozil. Nikdo další ale už
nechtěl. Co se děje? Bylo
stále letovo, ale asi to nejsou žádní
závisláci a nevadí jim ani ten
dlouhodobý absťák.