Ve čtvrtek 29.4. navečer na letišti v Dačicích František trénoval starty s krosnou a pozval mne, abych se na něho přijel podívat, případně mu poradil. Další den měl jet na závěrečné zkoušky a tak už jen ladil detaily.

 


Vypadalo to, že si pozval více radilů, ale byla to prý jen náhoda. Tihle se pouze vraceli okolo letiště z odpoledního létání a zastavili se.



Jak jsem později zjistil, tak zatím piloťák nedostal, protože prý nepřijel zkušební komisař.
L



V sobotu ráno 1.5.10 bylo po dešti a před polednem díky mrakům už sluníčko nebylo téměř vidět. Ani na internetu nám lepší počasí neslibovali. V tom přišla rozesílačka na vlekání a za chvilku další a další. Jak jsem zjistil, vyprovokoval to Miloš a navíc tam napsal – „Dnes je to jeden velký stoupák….“ . Napsal jsem, jestli se nezbláznili, ale nedalo mi to a zajel se na Pěčín podívat, abych si je alespoň nafotil. Tentokrát se vyjímečně sešla všechna Poupata a přijel i Láďa. Já si padáček sebou ani nebral, přeci je neletovo, ale to byla chyba. Nebudu předbíhat!



Prvně nebyl žádný spěch, pak se nad náma udělala modrá díra a já tak trochu začínal litovat. I tak jsem tvrdil, že to bude jen krátké, že domů pro hadřík nepojedu.



A byla to pravda. Miloš odstartoval a pak se zase rychle zatáhlo. Sice se chvilku povozil, ale nikdo další nestartoval.




Po chvíli se to zase zlepšilo a tak do toho šel Míra a Macík.




Oba se chytili a vozili se taky. Pak do toho skočil Láďa, ale už nic moc. L



Macík s Mírou po půl hodince a pár kilometrech přistáli a já pro ně dojel.



Když jsme se vrátili, divil jsem se, že Miloš ani Láďa se nepřipravují na další let, vždyť počasí je ještě lepší a vlekaři se nudí. Macík mi nabídnul své éro, odmítnul jsem, měl ho sbalené a že už nepoletí, ale když mi svoji výbavu nabídnul Láďa a Miloš mne popíchnul, ať jim udělám chrousta, neodolal jsem. J



Láďa mi zapůjčil vše včetně helmy (byla mi těsnější), přidal mi i bundu a rukavice, které jsem původně ani nechtěl.



A bylo to tam! Trochu jsem si musel zvykat na jiné vário a sedačku, ale šlo to.



No a na to jiné křídlo jsem si ani zvykat nemusel. Orbit 2 mi sedl do ruky hned a pěkné to s ním bylo. J



Pak odstartovali Míra, Miloš a i Macík to ještě vyndal.



Letěl jsem tedy zpět na přistávačku, aby si mohl zalítat i Láďa, ale když mi do vysílačky řekl, že mám lítat dál, neváhal jsem. Netrvalo dlouho a křídlo jsem otřel o základnu. Prý tam ještě nikdy nebylo. J



Tady je ještě pár fotek mráčků, třeba se vám budou taky líbit.




Měl jsem trochu problém s foťákem, který byl v kapse jen tak a tentokrát nebyl vůbec přivázaný. L



Tady jsme se s Milošem vzájemně fotili a pak mi fotky do článečku poslal.





Jednu chvíli jsme všichni točili společný stoupáček – tři Poupata a já! A ani mne nevyháněli! Láďa nám ze země udělal společnou fotku alespoň na mobil.



Pak se Macík vydal někam na Bílkov a po chvíli přistál zpět na startu. Počasí se nám od západu rychle kazilo. My ještě chvíli nabírali výšku a pak se Miloš vydal na přeletík dál za tím pěkným počasím. Míra se vydal za ním, a i když mi Láďa do vysílačky říkal, ať letím s nima, že pro nás přijede, zdálo se mi to už moc velké zneužívání. Letěl jsem zpět a ještě si vyzkoušel točení a ouška. Byl jsem spokojen!



Láďovi jsem po přistání nabídnul výměnu jeho křídla za moji dobře zalétanou Vegu, ale udělal chybu a nevzal to! J



V té chvíli ještě ve vysílačce byla slyšet domluva Miloše s Mírou, jestli poletí dál na Třebíč či to otočí zpět. Návrat vyhrál, ale až na Pěčín to už nedotlačili a přistáli u Hrádku.



Macík pro ně dojel a dovezl zpět.



Ještě jsme to vše museli probrat a zhodnotit. J


Když jsem se v neděli večer podíval na ČPP, tak zatím v ten den jako jediní z celé ČR bodovali jen a pouze všichni členi Poupat. Ani já to nemohl narušit, protože Láďa ještě nepoužívá GPS. L

Z vária mi pak zjistil, že jsem létal 1h a 28 minut, a max. výška nad startem byla 1124m.

Pěkné to bylo!

Vlasta
http://www.pgv.cz/