Měření tahových sil odvíjáků a
navíjáků Jihlava 20.4.2010
Tak jsme se účastnili
s naším kolektivním KOPULÍMEM na „akci“ vyhlášené LAA na měření tahových sil odvíjáků a navijáků.
Sešlo se na 10,00 hod cca 12
zájemců o udělení licence na vlekací zařízení (nepočítal jsem to). Jel jsem já a vlekař Víťa.
Po krátkém briefingu, na kterém nás seznámili s komisaři :
Šéfinspektor
techniky PK Ing.
Miroslav Huml, inspektor provozu Jan Hájek, inspektor techniky
František Salava
a Josef Novák. Dále se účastnil
vyšetřovatel nehod PK, který jenom přihlížel.
Jméno
si nepamatuji.
Zkouška spočívala
v těchto věcech. Celkové vybavení vlekacího
zařízení, dokumentace -
provozní deník a záznamy o údržbě.
Sekací zařízení, které muselo přeseknout 3
lana naráz. Při ruce jako výbava další nůž
nebo nůžky. A 4 zkušební vleky. První
vlek s inspektorem Františkem Salavou, který měl
mezi odpínákem a šňůrou
měřící zařízení, které plynule
posílalo po vysílačce do počítače - notebooku
údaje o měřené síle. Vlekat se mělo na 50 kg tahu. Pokud bylo vše
v pořádku tak další 3 vleky
s vlastním chroustem (pilotem). U nás to byla Jana (HOJA) a připraven Václav O. Velké díky Janě
za obětavost při těchto vlecích.
Vlekař Víťa se dvakrát svezl na tandemu a
moc se mu to líbilo. Tak třeba…….
Počasí děs. Funělo jako
prase a v polovině
dne se vítr otočil o 180 stupňů, tak se celý
ansámbl stěhoval na opačnou stranu
letiště. Byli i tací co neprošli. My ano a to je
hlavní. Konec celé akce 16,00.
Celý den o hladu a žízni. No paráda.
Pořídil jsem pár fotek, ale asi musím ten můj
fotopřístroj zahodit. Fotí blbě. Tak sorry.