Jistě jste se, tak jako i
já, namlsali
šťavnatými steaky,
předlouhými lety a intenzivními
zážitky,
které nám tak okouzlujícím
způsobem zprostředkovala z Jihoafrické
republiky JaHoJa. -
za což jí z naší
mrazivé reality děkujeme a k výkonům
s notnou dávkou
přemáhání a závisti
gratulujeme, nicméně je načase se věnovat
nezbytným přípravám na
sezónu 2010, jimž je věnován
následující
příspěvek. Aby nebyl tak nudný a
suchopárný, dovolil jsem si text proložit
nesouvisejícími,
tzv. ilustračními fotkami z roku 2009
(z nichž jsem některé zřejmě ještě
dosud nezveřejnil), abyste si připomněli, jaké
báječné hobby jsme si na zbytek
života vybrali.
Takže
z hrušky na zem,
přátelé !
Vážení
spolumajitelé Korepulína,
gratuluji,
že se Vám všem (zatím až na jedinou
výjimku) podařilo
v současné turbulentní době
vymámit ze svého prasátka
přislíbených 5.000,-
Kč a jen doufám, že jste o tuto kulatou sumu neožebračili manželku, přítulkyni
nebo vlastní děti či prarodiče. Takže
konstatuji, že jsme z našich
společných 60.000,- Kč pořídili
kanárkově žlutého Reanulta Expres
v dieselovém provedení, se
závěsným zařízením a
v relativně slušném
stavu, TP je do dubna 2011, auto už je přepsané na mne.
František zprostředkoval
výhodné povinné ručení, od
Miloše máme fungláčka
Mišpulína, šňůry bude navinuto
cca 1.200
m,
brzdící padáček už
Míloš má. Kozleek
s Láďou ukotvili
do nákladního prostoru sedačku
s madlem pro vlekaře a zabudovali
napájení pro zpětné
navíjení šňůry.
Zbývá
vymyslet a vyrobit systém uchycení
panoramatického zrcadla před čelní sklo pro
budoucí jednoobslužný provoz (zrcadlo sehnal
Miloš), vyměnit provozní náplně
(olej+filtr, nemrznoucí směs, brzdovou kapalinu...), opravit
žhavení,
tachometr, vyčistit interiér… a můžeme
dát auto na zimu do garáže. Na jaře
bychom měli dát ještě zajistit
oficiální schválení
odvíjáku (měření tahových
sil, funkčnost sekacího zařízení) tak,
abychom měli po právní stránce jeho
provoz nenapadnutelný.
Nicméně,
již nyní je vhodné začít diskutovat o
pravidlech provozu našeho společného
vlekátka, takže zahajuji diskusi
k tomuto tématu. Každý ze spolumajitelů
má právo navrhnout jakoukoli změnu
níže uvedených zásad,
která, po jejím většinovém
odsouhlasení na společné
schůzce (asi v nějaké hospůdce po
přebalování záložek – kdy a
kde bude?
kdo se organizace ujme?), bude zapracována do
„oficiálních“ pravidel
provozu
KoRePulína. Samozřejmě vítám i rady,
poznatky či návrhy též od těch kolegů,
kteří se na pořízení našeho
společného zařízení
z jakýchkoli důvodů
finančně nepodíleli, ale chtějí nám
svými zkušenostmi pomoci překonat
„dětské
nemoce“, které se bezpochyby objeví
v reálném provozu. Dále bych
Vás chtěl
požádat o návrhy na
pojmenování naší
spolkové soupravy pro vlekání (Renault
+
Mišpulín), neboť provizorní
název Korepulín je opravdu krkolomný,
ale pro tuto
fázi příprav užitečný.
Návrh zásad
provozu KoRePulína
(rozšifrování
názvu dále v textu)
S přihlédnutím
k měnícím se podmínkám a
vedeni snahou o zajištění bezpečného
vlekání, bezporuchového provozu
odvíjáku a
udržení bezkonfliktních vztahů všech
zájemců o paraglidingové létání na
Pěčíně
a okolí, navrhují spolumajitelům „KOmunálního REenaultu a MišPULÍNA“
(zkráceně „KOREPULÍN“), s účinností od 1. ledna 2010 přijmout pravidla provozu na tomto spolkovém
zařízení, jejichž základní teze uvádím níže:
1. Každý ze zájemců o vlekání na Korepulínovi před
prvním vlekem na tomto zařízení předloží
ke kontrole platný Pilotní průkaz a jednorázově
vyplní a podepíše „Poučení pro
piloty“. Toto poučení předá vlekaři
k založení k dokumentaci
Korepulína. Nedílnou součástí
poučení je též ustanovení o tom, že si je pilot
vědom všech rizik vyplývajících ze
systému provozu odvíjedla a svým podpisem se vzdává případných nároků na
odškodnění ze strany vlekaře, řidiče automobilu či spolumajitelů Korepulína.
2. Každý ze spolumajitelů Korepulína se bezprostředně
po příchodu na startoviště zaregistruje u vlekaře (vysvětleno níže), který
tohoto pilota zapíše do vlekacího deníku
na příslušný den a přidělí mu volné
startovací číslo dle jeho výběru.
3. Při vlekání budou piloti připínáni na odvíják v
pořadí dle přiděleného startovacího čísla. V případě, že pilot nebude
k vlekání připraven, nebo pokud v daném okamžiku nechce startovat, musí počkat, až na něho přijde
řada v dalším kole, pokud se s pilotem, který po něm bezprostředně
následuje, nedohodne na prohození pořadí.
4. Pokud nikdo ze spolumajitelů Korepulína nebude mít
zájem aktuálně startovat, může vlekař připojit na lano tzv. „cizího“ pilota.
5. Bezprostředně před připojením na lano zaplatí každý pilot vlekaři poplatek za vlekání takto:
- „spolumajitelé Korepulína“ zaplatí 150,- Kč za
první start a 100,- Kč za každý další start v témže dni
- „cizí pilot“ zaplatí 200,- Kč za první start a
150,- Kč za každý další start v témže dni
- tandemový pilot zaplatí příslušný poplatek navýšený
o 100,- Kč.
6. Pokud jsou obecně příznivé podmínky pro start
(zejména směr a síla větru, stav provozu na komunikaci), musí pilot odsouhlasit
vlekaři zahájení procedury start do 2 minut, jinými slovy - pilot připnutý na
lano nemůže provoz blokovat např. s argumentem, že čeká“ až se to utrhne,
nasvětlí, rozchodí...“ atd., znáte to když se trochu bojíte...
7. Z každého poplatku za start obdrží po skončení
vlekání vlekař 40,- Kč, řidič vozidla 20,- Kč. V případě zamýšleného
budoucího jednoobsluhového provozu Korepulína přísluší vlekaři částka 50,- Kč.
Zbytek peněz vybraných za starty bude
použit jako náhrada pro majitele auta a odvíjáku Z této částky jsou hrazeny PHM a další
náplně, opravy Renaultu a Kopulína, náhradní díly, obměna brzdového obložení
odvíjáku, šňůry... pojištění vozidla jakož i
případné platby spojené se startovacími plochami, náhrady za pošmajdanou
trávu apod.
8. V případě přetržení šňůry během vlekání a za předpokladu, že pilot zajistí bezpečnou
dopravu šňůry na startoviště, bude po opravě přednostně připojen na šňůru a to
zdarma.
9. Pokud se chce pilot
v průběhu vlekání předčasně odpojit (např. při nalezení dostatečně
kvalitní termiky), oznámí svůj záměr vysílačkou vlekaři, který mu
s přihlédnutím ke všem okolnostem odpojení buď povolí nebo zamítne.
V každém případě se však pilot odpojuje teprve po průletu stoupákem a
nikoli přímo v něm!
10. Stálého vlekaře v době jeho mimořádné nepřítomnosti
může nahradit kterýkoli z proškolených spolumajitelů Korepulína.
11. Po skončení provozu příslušného dne podepíše vlekař řádně vyplněný vlekací deník a předá jej zástupci majitelů Korepulína Lumíru
Marečkovi, který je archivuje jejich kopie předkládá na konci roku LAA.
Současně s tím provede vlekař
vyúčtování přijatých poplatků ve smyslu odstavců 5 a 7).
Plně
si uvědomuji, že každá pravidla jsou vždy kompromisem mezi
ideálním
stavem a pestrou realitou. Jsem připraven diskutovat o
každém (i dílčím)
návrhu, jehož zapracování
do těchto pravidel bude zárukou zejména
bezkonfliktního a pohodového
fungování
našeho svobodomyslného
létacího spolku.
V duchu
našich pohanských předků
s nevýslovnou radostí
připomínám, že Slunce
vstupuje do znamení Kozoroha a začíná
se od jižního obratníku vracet zpět
k rovníku dne
21.
prosince 2009 v 18 hod. 47 minut našeho času
.
A
do příštího roku nám
všem přeji nespočet bezpečných startů,
pohodových
hodin ve vzduchu doma i v cizině a hlavně,
šťastných návratů nejen na zem
ale i k Vašim nejbližším.