Z hrušky na zem, přátelé


Jistě jste se, tak jako i já,  namlsali šťavnatými steaky,  předlouhými lety a intenzivními zážitky, které nám tak okouzlujícím způsobem zprostředkovala z Jihoafrické republiky JaHoJa.  - za což jí z naší mrazivé reality děkujeme a k výkonům s notnou dávkou přemáhání a závisti gratulujeme, nicméně je načase se věnovat  nezbytným přípravám na sezónu 2010, jimž je věnován následující příspěvek. Aby nebyl tak nudný a suchopárný, dovolil jsem si text proložit nesouvisejícími, tzv. ilustračními fotkami z roku 2009 (z nichž jsem některé zřejmě ještě dosud nezveřejnil), abyste si připomněli, jaké báječné hobby jsme si na zbytek života vybrali.

Takže z hrušky na zem, přátelé !

 





Vážení spolumajitelé  Korepulína,     

gratuluji, že se Vám všem (zatím až na jedinou výjimku) podařilo v současné turbulentní době vymámit ze svého prasátka přislíbených 5.000,- Kč a jen doufám, že jste o tuto kulatou sumu neožebračili   manželku,  přítulkyni  nebo vlastní děti či prarodiče. Takže konstatuji, že jsme z našich společných 60.000,- Kč pořídili kanárkově žlutého Reanulta Expres v dieselovém provedení, se závěsným zařízením a v relativně slušném stavu, TP je do dubna 2011, auto už je přepsané na mne. František zprostředkoval výhodné povinné ručení, od Miloše máme fungláčka Mišpulína, šňůry bude navinuto cca 1.200 m, brzdící padáček už Míloš má. Kozleek s Láďou  ukotvili do nákladního prostoru sedačku s madlem pro vlekaře a zabudovali napájení pro zpětné navíjení šňůry. Zbývá vymyslet a vyrobit systém uchycení panoramatického zrcadla před čelní sklo pro budoucí jednoobslužný provoz (zrcadlo sehnal Miloš), vyměnit provozní náplně (olej+filtr, nemrznoucí směs, brzdovou kapalinu...), opravit žhavení, tachometr, vyčistit interiér… a můžeme dát auto na zimu do garáže. Na jaře bychom měli dát ještě zajistit oficiální schválení odvíjáku (měření tahových sil, funkčnost sekacího zařízení) tak, abychom měli po právní stránce jeho provoz nenapadnutelný.



 





Nicméně, již nyní je vhodné začít diskutovat o pravidlech provozu našeho společného vlekátka, takže zahajuji diskusi k tomuto tématu. Každý ze spolumajitelů má právo navrhnout jakoukoli změnu níže uvedených zásad, která, po jejím většinovém odsouhlasení na společné schůzce (asi v nějaké hospůdce po přebalování záložek – kdy a kde bude? kdo se organizace ujme?), bude zapracována do „oficiálních“ pravidel provozu KoRePulína. Samozřejmě vítám i rady, poznatky či návrhy též od těch kolegů, kteří se na pořízení našeho společného zařízení z jakýchkoli důvodů finančně nepodíleli, ale chtějí nám svými zkušenostmi pomoci překonat „dětské nemoce“, které se bezpochyby objeví v reálném provozu. Dále bych Vás chtěl požádat o návrhy na pojmenování naší spolkové soupravy pro vlekání (Renault + Mišpulín), neboť provizorní název Korepulín je opravdu krkolomný, ale pro tuto fázi příprav užitečný.














Návrh zásad provozu KoRePulína
(rozšifrování názvu dále v textu)

S přihlédnutím k měnícím se podmínkám a vedeni snahou o zajištění bezpečného vlekání, bezporuchového provozu odvíjáku a udržení bezkonfliktních vztahů všech zájemců o paraglidingové létání na Pěčíně a okolí, navrhují spolumajitelům  KOmunálního REenaultu a MišPULÍNA“ (zkráceně „KOREPULÍN“), s účinností od 1. ledna 2010  přijmout pravidla provozu na tomto spolkovém zařízení, jejichž základní teze uvádím níže:

1. Každý ze zájemců o vlekání na Korepulínovi  před prvním vlekem na tomto zařízení předloží ke kontrole platný Pilotní průkaz a jednorázově vyplní a podepíše „Poučení pro piloty“. Toto poučení předá vlekaři k založení k dokumentaci Korepulína. Nedílnou součástí poučení je též ustanovení o tom, že si je pilot vědom všech rizik vyplývajících  ze systému provozu odvíjedla a svým podpisem se vzdává případných nároků na odškodnění ze strany vlekaře, řidiče automobilu či spolumajitelů Korepulína.

2. Každý ze spolumajitelů Korepulína se bezprostředně po příchodu na startoviště zaregistruje u vlekaře (vysvětleno níže), který tohoto pilota zapíše  do vlekacího deníku na příslušný den a přidělí mu volné  startovací číslo dle jeho výběru.

3.
Při vlekání budou piloti připínáni na odvíják v pořadí dle přiděleného startovacího čísla. V případě, že pilot nebude k vlekání připraven, nebo pokud v daném okamžiku nechce  startovat, musí počkat, až na něho přijde řada v dalším kole, pokud se s pilotem, který po něm bezprostředně následuje, nedohodne na prohození pořadí.

4.
Pokud nikdo ze spolumajitelů Korepulína nebude mít zájem aktuálně startovat, může vlekař připojit na lano tzv. „cizího“ pilota.

5.
Bezprostředně před připojením na lano zaplatí  každý pilot vlekaři  poplatek za vlekání takto:
    -
„spolumajitelé Korepulína“ zaplatí 150,- Kč za první start a 100,- Kč za každý další start v témže dni
    -
„cizí pilot“ zaplatí 200,- Kč za první start a 150,- Kč za každý další start v témže dni
    -
tandemový pilot zaplatí příslušný poplatek navýšený o 100,- Kč.

6.
Pokud jsou obecně příznivé podmínky pro start (zejména směr a síla větru, stav provozu na komunikaci), musí pilot odsouhlasit vlekaři zahájení procedury start do 2 minut, jinými slovy - pilot připnutý na lano nemůže provoz blokovat např. s argumentem, že čeká“ až se to utrhne, nasvětlí, rozchodí...“ atd., znáte to když se trochu bojíte...

7.
Z každého poplatku za start obdrží po skončení vlekání vlekař 40,- Kč, řidič vozidla 20,- Kč. V případě zamýšleného budoucího jednoobsluhového provozu Korepulína přísluší vlekaři částka 50,- Kč. Zbytek  peněz vybraných za starty bude použit jako náhrada pro majitele auta a odvíjáku  Z této částky jsou hrazeny PHM a další náplně, opravy Renaultu a Kopulína, náhradní díly, obměna brzdového obložení odvíjáku, šňůry... pojištění vozidla jakož i  případné platby spojené se startovacími plochami, náhrady za pošmajdanou trávu apod.

8.
V případě přetržení šňůry během vlekání  a za předpokladu, že pilot zajistí bezpečnou dopravu šňůry na startoviště, bude po opravě přednostně připojen na šňůru a to zdarma.

9.
Pokud se chce pilot  v průběhu vlekání předčasně odpojit (např. při nalezení dostatečně kvalitní termiky), oznámí svůj záměr vysílačkou vlekaři, který mu s přihlédnutím ke všem okolnostem odpojení buď povolí nebo zamítne. V každém případě se však pilot odpojuje teprve po průletu stoupákem a nikoli přímo v něm!

10.
Stálého vlekaře v době jeho mimořádné nepřítomnosti může nahradit kterýkoli z proškolených spolumajitelů Korepulína.

11.
Po skončení provozu příslušného dne podepíše vlekař  řádně vyplněný vlekací deník a předá jej  zástupci majitelů Korepulína Lumíru Marečkovi, který je archivuje jejich kopie předkládá na konci roku LAA. Současně s tím provede vlekař  vyúčtování přijatých poplatků ve smyslu odstavců 5 a 7).

Plně si uvědomuji, že každá pravidla jsou vždy kompromisem mezi ideálním stavem a pestrou realitou. Jsem připraven diskutovat o  každém (i dílčím) návrhu, jehož zapracování do těchto pravidel bude zárukou zejména bezkonfliktního a pohodového fungování našeho  svobodomyslného létacího spolku.








V duchu našich pohanských předků s nevýslovnou radostí připomínám, že  Slunce vstupuje do znamení Kozoroha a začíná se od jižního obratníku vracet zpět k rovníku dne 21. prosince 2009 v 18 hod. 47 minut našeho času .

A do příštího roku nám všem přeji nespočet bezpečných startů, pohodových hodin ve vzduchu doma i v cizině a hlavně, šťastných návratů nejen na zem ale i k Vašim nejbližším.


Mareček
http://www.pgv.cz/