Na sobotu 11.4.09 měl Macík domluvený létací výlet na Pálavu. I když se postaral o zveřejnění pozvánky, tak do seznamu se mu přihlásilo jen pár lidí. Ale znáte to, padáčkáři, taková banda nevychovaná, takže seznam neseznam, nakonec přijedou i nepřihlášení a naopak nedorazí i ti, kteří jsou v seznamu. Mě omarodila manželka a tak jsem měl více méně ošetřování. Prostě na delší dobu jsem se nemohl vzdálit. Alespoň jsem si v sobotu přivstal a dojel se s nimi rozloučit. Máca byl evidentně natěšený!



Z Dačic odjížděli jen tři, prý někdo je tam už od pátku, někoho po cestě nakládají sebou a další tam dorazí přímo. Říkal jsem jim, aby se ve sklípku místo vína věnovali článečku, tak uvidíme. A pokud tomu, co napíšou, nebudeme rozumět, tak se věnovali obojímu J



No a nás pár, kteří se více věnujeme rodinám, jsme se tedy sešli na Pěčíně. Želetaváci slíbili sraz ve 12 hod a dorazili ani né s desetiminutovým zpožděním. Machrovali, jak tam jsou brzo, ale než vybalili to jejich nacpané auto a než si pokecali s Oldou o jejich super technice, trvalo to dlouho. Podle předpovědí počasí prvně mělo foukat až neletově, pak to změnili za téměř bezvětří a ve skutečnosti to bylo zase jinak. Prostě to aprílové počasí si dělá každou chvíli něco jiného.

 


Mezi tím alespoň Tomáš tahal do vzduchu Petru a té se to evidentně líbilo. Nám tak trochu dělala chrousta a všichni ji po očku pozorovali, kdy to konečně začne nosit.




Asi tak za půl hodinky se Želetaváckým specialistům povedlo rozchodit odviják. Já se mezi tím poklonil starýmu Termoskovi (hrobeček má od loňska stále zachovalý) a pochválil syna, že mu to už letos docela jde. .



Chvíli jsme se domlouvali a dohadovali nad leteckýma mapama. Porovnávali jsme staré a nové mapy a plánovali přelety.



Pak do toho skočil Pavel, Petra a Radim. No a všichni se tam udrželi. Postupně nabírali výšku a za chvíli nám mizeli za Pěčínem.





My ostatní jsme se už taky připravovali, ale někdo byl rychlejší. Takže i když já i Olda jsme měli hadříky vepředu, Zbyněk Němec byl v přípravách rychlejší. Takže aby mohl odzadu odstartovat, odhodil jsem své i Oldovo ouško od padáku bokem a Zbyněk odstartoval.




Pak jsem byl na řadě já a za mnou Vaňous a Olda. Jenže hned po mém startu slyším chlapi, jak křičí, že tam mám uzlík. Byl právě na tom oušku, který jsem dával bokem a pak si ho už nezkontroloval. Zkusil jsem ho vyklepat, nešlo to a slyším Oldu, ať to nechám. Pamatuju kdysi létání u nich, kdy se mu stalo něco podobného a při vyklepávání se mu šňůra přeřezala. Nechávám toho a musím dorovnávat levou řidičkou, ale není to žádná sláva a jde to s problémama. Vlekaři si toho nevšimli a ve vysílačce mne neslyší.



Jenže po odepnutí se hned zachytávám, padáček sám točí pravou a tak ho nechávám a jen buď přitahuju pravou a nebo vyrovnávám levou. A jde to v pohodě. Dost hluboko pode mnou se pracně zachytává Zbyněk, je to bojovník a postupně se zvedá. Když chci fotit, tak normálně točím levou, abych měl pravou ruku volnou, ale díky uzlíku teď řídím levou rukou pravou řidičku.




Když to slábne, letím na bok nad hnědé pole, kde se prohání traktor. To bývá dobré znamení a taky se daří. Už na zemi jsme se domlouvali ohledně vysílaček, vlekaři chtěli PMRka a Zbyněk dvoumetr. Proto jsem si vzal oboje a nyní se domlouváme jak se Zbyňkem, tak se mnou už mluví i vlekaři. Dokonce se na čas Zbyňkovi povedlo nechat sepnuté tlačítko vysílačky a tak já slyšel nejen své, ale i jeho vário!




Zbyněk je už ke mně blíž, ale jak to narovná po větru, tak mu nestačím. Pravá strana trvale přibržděná a abych letěl rovně, musím brzdit i levou stranu.



Všimněte si, jak jsme se Zbyňou od nějaké 27. minuty do 14 hodiny nabírali i ztráceli výšku téměř stejně.



Před Borovnou jsme oba dost ztráceli výšku, Zbyněk to vzal více na západ nad lesy a zelené pláně, já to raději uhnul k Mrákotínu nad hnědá pole. Jednu chvíli se mi Zbyněk ztratil a já myslel, že přistál a na mé volání do vysílačky neodpovídal. Vypadalo to, že je už na zemi a mimo signál (až později mi potvrdil, že mne slyšel, ale díky malé výšce a hodně starostí nemohl odpovědět).




Jenže já měl taky starosti, chvíli to vypadalo na přistání v Mrákotíně. Navíc v té chvíli někdo trvale vykecával do PMRky a mě nešla vypnout. Musel jsem si ji zastrčit pod zadek, aby mne nerušila. Na té druhé fotce je vidět lyžařská sjezdovka, na třetí už z větší výšky Mrákotín a na další místní lom.




Za Mrákotínem se pokouším vyzvedat ve směru k vysílači  na Javořici a do toho mi začne řvát druhá vysílačka! Jenom chrčí a přeřvává vário. Kecafon si tedy připínám až na popruh pod sedačkou, ale chraptí to moc. Řídím se tedy i podle ukazatele, jako když létám s krosnou. Jak jsem výš, tak to přestane a vracím to zpět na ramenní popruh.


Janštýn a nebo Janštejn - bývá to různě zapsané

Když jsem byl vysoko nad Javořicí, uviděl jsem v dáli Zbyňka v téměř stejné výšce. Je to prostě bojovník! J



Letím dál a tentokrát do vysílačky někdo řve. Ale tak, že mu není rozumět. Odpovídám mu, ať mluví potišeji, ale asi mne neslyší a pokračuje v tom dál. Na rybnících je krásně vidět, jak dole fouká.



Opět to vypadalo na přistání, tentokrát to bylo vážnější! Říkám - "Termosko, přeci mne v tom nenecháš, dnes jsem se byl tvýmu starýmu Termoskovi u hrobu poklonit" a i když jsem měl vyndané nohy ze speedu na přistání, přeci jenom to přišlo. Bylo to zleva, tam já točit nemohl a tak jsem to vzal více pravou a pak ji protáhl. Musel jsem to dělat vícekrát (a nejen teď), občas se do vysílačky zase ozval ten řvoun a kazil mi to, ale podařilo se. V té chvíli jsem si řekl, že vysílačky už nikdy vícekrát, hrozně to ruší a většinou si najdou tu nesprávnou dobu na vykecávání! L



Chtělo to nabrat více metříků, ještě jsem to zkoušel nad dalším polem s traktorem, ale tam jsem to nějak …. a tak už mne přistání neminulo.




Až po přistání jsem si rozvázal uzlík, zavolal Zbyňkovi (právě taky přistál - téměř ve stejné minutě), vše sbalil a zavolal svému kolegovi z práce, jestli by pro nás nepřijel. Bydlí u Javořice, né s velkým nadšením, ale přeci jen vyrazil. Má pro našeho koníčka pochopení. A když už jsme u těch koníčků, který je hezčí?



Ještě jsem ani přesně nevěděl, kde jsem, kam pro mne má přijet, ale když jsem po sbalení přicházel k silnici a mávnul ještě z pole na právě projíždějící auto, zabrzdilo a kus ke mne couvlo. Nakonec věděl, co že to nosím v tom batohu a že zná Prantlíka. Ivoši, díky, máš dobře vychované kamarády J Dovezl mne do Počátek, kde mne za chvilku vyzvedl můj kolega Láďa a vydali jsme se pro Zbyňka.



Mezi tím se ozval i Vaňous a že prý přistál v Kamenici a jestli bychom nepřijeli i pro něho. Lump jeden, doletí si dál než my a ještě takhle provokuje! Ale co bychom pro něho neudělali. Ještě jsem volal na Pěčín, že máme velké auto a koho že ještě můžeme svést, ale už další zájemci nebyli. Sice po nás ještě letěl Tomáš a doletěl ještě dál, ale ten prý má svůj svoz.




Po návratu na Pěčín jsme se ještě pokochali pohledem na krosnaře a i když jsem ji měl taky sebou, už jsem nelétal. Nejsem přeci žádný …





Zkoušeli i tadem a větší radost měl asi Panťa. Daniel jim ani nestačil.



Vaňousovi jsem říkal, že Kamenice je potvůrka jedna, že mě taky vždycky shodila na zem, a tak jsem se doma chtěl podívat do mapy s přeletama, jestli je to pravidlem i u jiných, ale tam se to nedá poznat. Ale do toho Rakouska máme nějak málo přeletů. Je to třeba napravit, je tam hodně velkých ploch, kde padáček ještě neviděli. J



A tady se můžete podívat na všechny naše přihlášené přeletíky z toho dne (někdo to nepřihlašuje a jiný si nezapíná GPS – viď Pavle!) Všiměte si, jak nám to všem ve 14 hodin vypnuli! L



Takže Petra – 13,22 km, Zbyněk – 30,48 km, já – 31,63 km, Vaňous – 40,88 km a Tomáš - 42,71 km


V neděli 12.4.
Želetaváci měli naplánované tandemy u Jakubova. Naši vlekaři Máca a Miloš se stále rekreovali na Pálavě a tak jsem se zajel alespoň na ty tandemy
podívat. Zájemců tam měli dost a občas vytáhli i ty otravné sólisty.



František opravdu neměl tryskové motory, to bylo nějaké éro nad ním, dokonce bylo o trochu výše, takže ke kolizi nedošlo.





Kluci to mají nějak zajímavě rozdělené. Panťa vozí kluky a Milam holky. Zatím se prý převrat neplánuje, ale kdo ví?



Nic netrvá věčně, ani ......




František zkusil více startů, občas se trochu povozil a hlásil "Je to tam!", ale na přelety si netroufnul. Tandemisti byli také spokojení, někteří méně, jiní více, a někdy to vypadalo, že ten let byl pro pilota slastnější než pro klientku J





Já padáček ani nevyndal, měl jsem sebou i krosnu, ale na ni více pofukovalo a tak jsem nelétal. Pak jsem si na chvíli půjčil od Milana tříkolku a povozil děti. Těm se to líbilo. Chtěl jsem svézt i nějaké trochu starší slečny, ale tam už zájem nebyl. L




Pak synátora povozil i Pavel. Já se se všemi rozloučil a vydal se domů, takže ani nevím, kdo dál polétal a co se tam ještě dělo.



Všude byla bezoblačná obloha, ale při návratu domů byly za Pěčínem vidět kumulky a foukalo méně.


V pondělí se Milanové raději věnovali velikonočním tradicím a tak se nelétalo. Ale co můžu říci závěrem? No přeci -

Pěkné to bylo!

Vlasta
http://www.pgv.cz/