Jelikož ve čtvrtek 6.3.08 bylo celý den krásné počasí a já se navíc zavčas uvolnil z práce, tak na mne přišly touhy vyvětrat se se svojí novou milenkou. Sice meze ještě neoschly, ale když to na chlapa přijde, musí všechno ostatní počkat!!!

Ještě vysvětlím, kde jsem k ní přišel. Nejprve jsem si chtěl nechat u Palečka předělat moji původní krosnu, protože jsem zatoužil po větším výkonu a hlavně po elektrickém startéru,  jenže to nějak nedopadlo a tak jsem se obrátil na Viktora Procházku z Walkerjetu. Ten mi hned nabídl úplně novou krosnu s tím, že tu původní ode mne odkoupí. Takže v sobotu 1.3. jsem mu dovezl moji starou, přidal pár korunek a odvezl si novou. A krásnou! A to je teď ta moje nová milenka! 

Trochu jsem si ji přizpůsobil – seřídil popruhy na sedačce, nainstaloval záložní padák, pultík, speed, ušil si kryty na vrtuli, předělal rukojeť z pravé ruky do levé (přeci pravou musím mít volnou na foťák) a upravil držák na kouli za auto.

Takže dnes kolem druhé jsem dorazil domů, vše rychle sbalil do auta a ….. Nastal první problém! Doma byly jen 2 litry benzínu a málo oleje. Druhý – otočil se vítr a já v okolí neměl vhodnou plochu na start. Tak hurá do Dačic na benzinku a pak do M.Pečína. Byl jsem sám - manželka byla ještě v práci, Radek měl taky službu a Milan nemohl. 

Natankoval jsem a zkusil první startování. Motor hned naskočil a bylo znát, že má větší výkon, než na který jsem byl zvyklý. Po ohřátí jsem ho vypnul a na přenášení jsem si chtěl vypnout i hlavní vypínač baterie. No a hned jsem se spálil o výfuk. Ono se má na novém zařízení prvně všechno osahat, né!

Připravil jsem padáček a vše potřebné. Předstartovní horečka se přeci jen dostavila a teplota mi možná stoupala rychleji než na nastartovaném motoru. Rozběh nebyl nic moc, s těmi většími kilogramy na zádech se trochu hůře utíká (s plnou nádrží  by to bylo ještě horší). Pak to krásně stoupalo i na půlce plynu, trochu do toho bublala termika a výška rychle přibývala. 

Kouknul jsem na Bílkov, na Borek, obhlídnul Dačice, pak to vzal nad náš dům v Peči, na Lidéřovice a na Český Rudolec. 

Peč

Nad zalesněnou a nasvícenou strání u Rudolce jsem potkal pěkný stoupáček a vytočil si pár metříků. Krosnu jsem raději nestopnul, co kdybych ji pak nenastartoval. Procházka mi sice říkal jak na to, ale byl jsem daleko od auta a tak jsem to nerisknul. Taky mi říkal, že se za letu můžu podívat na nádrž, kolik mám ještě paliva. Nevím,  jak to myslel, mě to teda nešlo. Bylo to jen cvičně, ale povedla se mi jen jedna možnost – nádrž jsem si vyfotil a pak to skouknul ve foťáku. Ještě si tam budu muset udělat čáry s litrama.

Lidéřovice

Zase Peč Lom

S výškou se zvedal vítr a tak jsem to otočil zpět. Přibral jsem pár metříků a nad Dačicema jsem měl nějakých 1750m (2200m n.m.). Tak vysoko jsem s krosnou nikdy nebyl (ještě že jsem měl nad FL60 zapůjčený odpovídač, jinak bych tam nemohl). Byla tam zima, ale krásný rozhled. 

Český Rudolec Dačice

Viděl jsem Telč, za ní Třešť,  kousek vpravo větrné elektrárny, za nima  Jihlavu a úplně napravo se kouřilo z chladících věží Dukovanské elektrárny. Byl jsem dost zmrzlý a výše jsem nechtěl. Stopnul jsem motor a vozil se po okolí Pěčína a Hříšice. 

Dačice

Hříšice Hříšice

Už jsem byl pod 400m, když jsem si naletěl pěkný stoupáček. Vytáčel jsem si svoji první bezmotorovou termiku v tomto roce. I s těma kilama na zádech jsem se zvedl o 200 m, občas vário hlásilo přes 2m/s – no paráda! Jak jsem opět sklesal na nějakých 300m, pokusil jsem se nastartovat krosnu. Točila, točila, ale ani to neblaflo. Že by taky tak vymrzla? Nepovedlo se mi to a tak jsem si přistál zpět u auta. Pak jsem zkusil nacupovat a chytla hned. Tak třeba příště, musím se to ještě naučit.

Domů jsem se vrátil spokojený, ošlehaný větrem a možná i trochu opálený (nebo to jsou omrzliny?).

PĚKNÉ TO BYLO!!!

Vlasta
http://www.pgv.cz/