Od Aviana po Krvavec

Sedím u počítače a snažím se v hlavě srovnat, co chci vlastně všechno napsat. Myšlenky skáčou sem a tam, každá se chce dostat do popředí, aby se taky objevila v článečku. Tak holky, pěkně jedna po druhé - začneme plánováním.......

Začátkem týdne volá Vaňous, že to vypadá na slušný počásko a jestli nevyrazíme na poslední výlet někam na jih. Honza se drbe na hlavě, to není dobrý znamení, asi to nevypadá, pomyslím si.  Vaňous, Olda a Míra se domlouvají, že peláší ve čtvrtek večer. Naše skupinka - JaHo, Honzova nejvytrvalejší tandemistka sestra Irena, její manža Kódl, Petr Lacina, Tomáš Hudeček - posouvá odjezd na sobotu. Později se k nám přidává Janča s Tomášem a jeho bráchou.

Postupně se skupinka zase ztenčuje. Chřipka si nevybírá a dostává Janču i Tomáše. Tomáš Hudeček taky nejede a v sobotu ráno lehne i Kódl. Nakonec odjíždíme čtyři.

Pohodlně se skládáme do Moby Dicka a vyrážíme za klukama na Aviáno....

13.10. AVIANO

V půl třetí stojíme na startu v Aviánu. Ve vzduchu lítá Vaňous s Mírou a pár místňáků. Olda na ně dohlíží ze startu a čeká, jestli nevyhnijou. Mají systém, někdo se musí udržet nad startem, aby svezl auto dolů. My systém nepropracováváme a chystáme se do vzduchu... Necháme to náhodě. Startuje Honza s Irenou na palubě, potom já a za mnou Petr. Lepíme se na kopec a hoďku se vozíme v příjemném, teplém podzimním sluníčku. Slábnoucí termika nás jen tak polehoučku pohoupává vzduchem. Když je jasné, že nikdo z nás se na strat zpátky nedostane, udělám pár fotek a letíme s Petrem na přistání.

Tam už si vesele povídá a vítá se tandemtým s  klukama z předsunuté jednotky.

Petr ještě vyzkouší, co jeho Stream snese a na přebržděném mazlíkovi přistává na přistávačce. Vaňous nám půjčuje svoje auto, aby Moby Dick s naší výbavou mohl taky za námi do kempu. Večer si dáváme gročánky a hodnotí se co a jak.

Jdu brzy spát, mám toho dost. Ráno se vstávalo brzy, cesta, lítání.... Ale moc se spát nedá. Vaňous dráždí Honzu a ten huláká na celý kemp své teorie stoupavých proudů a Vaňous ho dráždí a dráždí..... úhel náběhu nás pro tentokrát míjí.....

14.10. LIJAK

Ráno nás budí obloha s mraky. Míra sahá na trávu a prohlašuje, že je něco špatně - není rosa! Při společné snídani se radíme, co dělat dál. Vaňousauto má chuť zamířit do Dolomit a my chceme raději na Lijak. Bude tam tepleji a má se tam objevit i Charlie. Nakonec se rozdělujeme. Kluci se dávají do gala a odjíždí na Marmošku. My se balíme a jedeme na Lijak...

Tam se zvedají první padáčci, Zdenek Trčka nás vyváží na start. Těšíme se a hned skáčeme do vzduchu. Já to posílám k hrádečku, Petr letí s tandemem na druhou stranu a po třičtvrtě hoďce vyhnívají. Domlouváme se vysílačkou, ať vydržím, že jedou znovu na start. Lítám si sem, tam. Zkouším různé teorie a když se lepím ke svahu, kontroluju dar od přítele Smrčky. Kdybych to neodhadla, bude mi pilka od něj moc potřebná.

Po dvou hoďkách mi je zima. Konečně vidím, jak přijíždí Moby Dick. Kluci jdou na start a konečně startují... Motám se kolem Honzovýho Venuse a snažím se dokázat, že jsem spolehlivý kompars. Ruce už necítím. Když už jsem tu tak dlouho, ještě vydržím, ať mám namotaný tři hoďky. Pak spokojeně přistávám do kempu. Honza se ještě zaletí podívat na hrádek a přistává zpátky na startovačce. Svoz auta je tím zajištěn.

15.10. LIJAK

V noci je dost zima. Ráno nás tahá ze spacáků sluníčko.

Plán dne je jasný - poletíme na výlet. Pustíme se po hřebeni, co to půjde a užijeme si to. První letí Petr, pak Irena s Honzou (mimochodem si to Irena moc užívá, fotí a ve vzduchu si rychle zvyká) a nakonec já. Letíme za hrádek a stále dál.

Honza s Petrem se zasekávají u skal pozorováním velikého dravce a já se pouštím podívat na konec hřebenu, aby mi něco neuteklo. Není tam nic zajímavýho, jen dvě cizí křídla. Tak to otáčím zpátky a snažím se dohnat kluky. Honza na mě čeká a společně letíme zpátky. Petr už tady není, odletěl na přistání. Nad startem nabíráme ještě výšku a skáčeme na další hřebínek. Nic tam není a tak se vracíme zpátky. Honza letí na přistání a já se škrábu znova nad start. Kousek za startem leží vesnička, tam je pěkná loučka. To dám, říkám si, přistanu a svezu auto. Těsně nad loučkou si to rozmýšlím. Mám strach. Tak tohle nedám.... Není cesta zpátky. Rozpočet není z nejpřesnějších, stromy se rychle blíží....

Stáčím křídlo doprava, kde je trošku nižší porost, tělem rozrážím větve. Myslím na Frantu - NECHCI POUŽÍT TVŮJ DÁREK - POMOŽ!  Přistála jsem těsně za stromy.

V rychlosti kontroluji kosti. Jsem v celá. Už ke mě běží první záchranáři z vesnice. Nahazuji co nejšťastnější výraz a ukazuji, že je vše O.K. Zklamaně odchází, v hospodě nebude o čem povídat. Snažím se spojit s Honzou, že jsem v POHO ?!? přistála za startem a svezu auto. Vysílačky nefungují, signál není. Běhám po loučce a honím signál. Volá Honza, že auto svezl Petr, ať sletím za nima. Nahazuju batoh na záda a šlapu na start. Tolik strachu a auto mi čmajznou před nosem. Večer kluci staví stan a máme bezva obýváček. Další flaška rumu padá.... ale stejně je ve spacáku zima.

16.10. LIJAK

Zase je krásné ráno.

Přichází SMS od Charlieho, ať zůstaneme na Lijaku, že tam bude nejlíp. Moc se mi nechce, už jsme tu dva dny. Jsem namožená, utahaná, dneska nepoletím.... nemusím, nechci. Jedeme na kopec a vyrážíme hledat kešku. Irena s Petrem dělají Geocaching (hledací hra pokladů pomocí GPS souřadnic) a tak nás vezmou s sebou. Keška (poklad) je u rogalistické startovačky nad hradem. Sláva, máme ji.

Jedeme zpátky na start. Irena s Honzou startují. Nejdu, nechce se mi.... Petr říká, že taky nejde, jde hledat druhou kešku, která čeká kousek od startu a pak prý sveze auto. Tandem klouže sem tam nad startem a pomalu nabírá výšku. Jsem na vážkách, tělo křičí, že nejdu, - nechci.... Hlava říká - chceš, připrav se. Asi chci, jdu do toho. Přeci jen sezóna končí a musím nalítat něco do šuplíku. Letím taky.  Točíme se kolem sebe a za chvilku jsme vysoko nad ostatníma. Máváme s Irenou na sebe a křeníme se do foťáku a kamery.

Lítat je jak sen, který si můžeme splnit každý.... Přistáváme, jdem zaplatit kemp a koupit vínečko, jak říká Irena - musíme přivézt odpustky.

Vyrážíme do Tolminu. Jdem do Pizzerky a šup do pelíšků. Dnes v noci kupodivu zima není, je fajn.....

17.10. KRVAVEC

Ráno se probouzíme do mlhy, vyrážím s foťákem na lov podzimních záběrů.

Potkávám se s Irenou, která má stejný nápad. Nacházíme zajímavé plody a lusky. Když je přinášíme do kempu, Petr je chce využít ke snídani, ale Honza s nimi má lepší záměry - stane se králem místní buše.

Po snídani jedeme směr Karavanky a to přes Sorožskou planinu. Je tu krásně, ale na start se musí kus vyšlapat. A tak s Irenou zůstáváme dole a kluci se vydávají k vrcholu. Zjišťují, že na západ od nás je vše zalito oblačností a tak pelášíme dál na východ...

Na Krvavci jsme už docela pozdě. Startujeme o půl páté. Dnes Irena vyjíměčně nejde do vzduchu, sveze auto na přistání. Je to pro ni větší adroš než na padáku. Naše Gradientí letka startuje.

Irena zodpovědně fotí. My plujeme vzduchem kolem sebe fotíme... točíme... fotíme.... a šup na přistání. Už je dost hodin a nás čeká cesta domů....

Sedím u počítače a marně se snažím srovnat myšlenky.... co Vám chci vlastně napsat.... jsme doma, spokojení, unavení, šťastní a hlavně v pořádku, co si může pilot víc přát.....